|
|
|
|---|---|
Vantage |
Denna kärra står vid M-Bilar i Västerås ( TYL 327 ). Är det nå´t fel med bilen eftersom den redan har 5 reggade ägare sedan -03 ?? Bilen har stått väldigt länge hos M-Bilar ( 2006-08-24 ). Någon som vet mera om denna bil ?? Vantage |
|
Min spontana reaktion är att priset är lite högt och utrustningsnivån lite låg. Inte heller ser interiören så fräsch ut. Om jag ginge i köptankar skulle denna bil i alla läggen falla bort, dels pga pris och dels på grund av den påvra utrustningsnivån. Som referens sålde jag förra året en av mig från aukt BMW-handlare importerad 02:a i toppskick med en tillbehörslista härifrån till evigheten och 2000 mil extra för 147kkr Länk till bilen: Länk Mvh Mikael |
|
| Kanske beror på återköp av bilhandlare. | |
|
Skulle tro att han kanske inte skrivit ut var enda liten utrustnings detalj utan tagit med det viktigaste bara , det enda jag saknar av den bilens utrustning är Navigator , på bilderna ser inte inredningen sliten ut vad jag kan se dock lite skitig. Med tanke på ägar antal så kan det vara en leasing bil kanske? 189tkr är 10-15tkr för mkt enl Bilpriser.se |
|
Vantage |
Har kikat på bilen förra året ( oktober ) och den är faktiskt fräsch inuti. Har inte provat den, men den ser ok ut på utsidan iaf. Visst är priset alldeles för högt, +40' enl mej. Den lär ju inte öka i värde där den står så ??? Vantage |
|
mikaelodoris: Att jämföra vad du fick vid privat försäljning av en importerad bil ger ingen bra jämförelse. Den må vara hur fin som helst men ett firmaköp av en svensksåld bil kostar alltid mycket mer pengar. 30.000 kr mer är inte orimligt för den säkerhet det ger att kunna få garanti och finansiering osv via bilfirman. Men det saknas ju inte alternativ i ungefär samma prisklass: Länk Länk Länk (skulle dock inte handla på den firman) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Lövet: Håller absolut med avseende prisskillnaden mellan import/köp hos auktoriserat företag. Vad som dock tillkom i mitt fall var tillbehörslistan som var nästan löjligt lång (fast jag gillade den). Även om extrautrustningen tappar mycket värde har den ändå kvar en del av det efter fyra år vilket bör avspeglas i priset. Mvh Mikael |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
sedan går det knappt att jämföra en bil utan M-sportpaket med en bil med det monterat. Det är två helt olika bilar, och skillnaden i pris är sannolikt större än mellan en "fullutrustad" bil och en klent utrustad. Många köpare kan inte ens tänka sig att köpa en bil utan sportpaket, och jag förstår dem. Utan sportpaket finns det dussintals konkurrerande bilar, med sportpaket en knapp handfull. Skulle tippa att sportpaketet gör 25 lappar extra på en så ny E39. Men bilen är absolut för dyr, och har varit det länge, därför har de fått ha den kvar. Mvh Johan |
| för dyrt tycker jag men dem kanske ligger så högt i pris då måste ja fått min till et bra pris:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.