AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.336

Problem med elhiss (Z3)

Passagerarens elhiss strular lite för mig, när jag köpte bilen fungerade den bra men det lät som att rutan tog i något i höjd med yttre handtaget precis innan den var helt upphissad.

De senaste dagarna har rutan bara gått långsammare som att motorn inte riktigt orkar med. Motorn orkar dra upp rutan utan problem men hissa ner är svårare. Ibland lägger den av halvvägs.

Ska be Bmw kika på det nästa vecka men tänker ändå droppa en fråga här. Det kanske är någon som har haft exakt samma bekymmer?

ol
70
olg
Svart Z3M coupè -99
Hej!
Prova att smörja gummilisterna, hjälpte på min.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Olgs förslag är helt rätt, använd silikon i någon form för att underlätta för rutan vid anläggningen mot listerna.
Prova den utmärkta "sök" funktionen i toppmenyn så hittar du mängder med matnyttigt kring dom klassiska irritationsmomenten.

Mats
Hej Mats.

Jag har sökt och sökt men inte hittat något om detta problem. Ska prova att smörja in listerna så får vi se. :)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Har råkat ut för liknande förut på en 325:a det gick tungt neråt då ska ju gummilisten "vrida" sig neråt. Att det går tungt där kan vara uttorkad list alt att motorn tappat sin ork då stannar den pga av ett överbelastningsskydd går in för att förhindra att den skall "brinnna". Visst värt ett försök att smörja in listen kanske konstgjord andning..men räkna med en "grisig" ruta en tid. Ta bort dörrklädseln smörj allt rörligt länkage kan hjälpa med. På min bil bytte jag motorn. Sen problemet helt borta. Lycka till. Z3 Kent.

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.