AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
423

Köp av 750

Navy Gayboy
Jag är sugen på att köpa en 750 års 90-95. Vad är det jag ska tänka på och vad finns det för max utrustnings alternativ (en del skriver full utrustad och då skiljer sen utrustnings nivån). Dessutom undrar jag när (vilka miltal) fel börjar uppstå.

mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Tjenare!
Kolla om stötdämpare är hela (läckage vid nivåreglering), knak i kardan, AC, se till att du får möjligthet att starta bilen när den är kall, går den illa när den är kall men inte när den är varm är det sannolikt insugningspackningarna som skall bytas. Detta är dom sakerna som varit fel på min bil, en 750:a årsmodell 90, med 17500mil på mätaren. (varav 1500mil dom senaste 4åren!! )
Kolla oxå serviceboken!
Lycka till!!

mvh: mr_majzoo!
No
54
Novis
740IA -93
mr_majzoo: Hur åtgärdade du din läckande nivåreglering?
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare, just det problemet är ej åtgärdat ännu.
men det blir nog till at skaffa nya insatser ... dyrt men bra ;-)
No
54
Novis
740IA -93
Ok, hur mycket kostar nya insatser? Det verkar att jag har åkt på samma sjukdom...
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
när jag kikade på SACHS prylar från autoexperten så kostade dom typ 4500kr/st i bak, ifram var det nog 1500kr/st.. bmw har jag inte ens vågat kolla på .. ;-)
ca
55
carl_ek
325 coupe 92
Det självklara svaret när du köper en bil med så extremt dyra reservdelar och höga rep kostnader är att du åtminstone M testar den innan köp !

ho
432
hombre
750iA 1991
Vill då åka 750 måste vara beredd på underhållet/reservdels kostnader samt gärna lita på att föregående ägare skötte sig. Har sista året haft 44000 i räkningar, enbart originaldelar på BMW verkstad. Rep och service. Igår följde förardörrens låscylinder med nyckeln ut. Kör nu bilen 100 mil per vecka. Snittar 1.2 liter på långkörning. Försöker ALDRIG snålköra, men använder ekonomiläge på lådan. Detta för körkomfort och bullerminskning.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Se upp för de billiga objekten. Kan vara allvarliga fel på dem som är svårt att uppmärka. Bättre att ge lite extra för en fin.

//Schnitzer
Dr
21
Dr BMW
540iA
750iL
325iX
728iA
BMW M6:a
Hade jag varit dig så hade jag gjort en ännu bättre affär och köpt en välhållen och seriös 740 iA (iAL)
Massa bekymmer mindre , ~~samma prestanda , bättre bil

"och på den sjunde dagen skapade han BMW M1"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.