|
|
|
|---|---|
| HAR MISSFÄRGNINGAR PÅ POLERKANTEN PÅ MINA FÄLGAR PGA KLARLACKSLÄPP.TESTAT ATT GNIDA MED SVINTO OCH DET FUNKAR.MEN FINNS DET NÅGOT STARKT MEDEL ATT HA PÅ SÅ ATT DET BLIR ENKLARE ATT FÅ BORT KLARLACK OCH MISSFÄRGNINGARNA??GÅR DET ATT SEDAN ANVÄNDA AUTOSOL FÖR ATT POLERA UPP YTAN?? | |
|
I dessa "miljöriktiga" tider kanske det är svårt att hitta gammal hederlig färgborttagning som t.ex Bums i handeln. Vet ej om det får säljas längre. Är det så, så återstår slipning. Autosol är ju en väldigt finpolerande creme, så har du minsta grövre repa så blir det ett fasligt jobb. Traditionellt så når man en högblank yta med följande steg: slipa bort klarlacken med runt 360 slippapper. vattenslipa sedan med 700-800 papper. Köp ett polertrissekit och använd t.ex en handborrmaskin. En grov sisaltrissa med medföljande grovpolerpasta. Därefter finpoler trissan med dito finpolerpasta. Och efter detta funkar autosol utmärkt. |
|
|
Jodå, visst går det att få tag på Bums fortfarande. Det funkar perfekt med Bums. Följ denna guide så ska du se att du får glans på fälgkanterna: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
provade att ta bort lacket på fälgbanan med thinner! köpte en burk med förtunning på biltema hällde upp lite i en kopp tog en pensel liten rund med kort stubbig borst så jag hade kontroll var jag penslade och doppade i thinner och penslade på nedre delen av fälgbanan penslade på några gånger och därefter skrapade av med en plastpinne som jag slipat till en "egg" som en kniv och började skrapa lacket formligen krullade av sig med några penslingar till så fortsatte jag hela fälgen runt och inte tillstymmelse till repor blev det så det var bara att putsa av ytan med autosol, jag lackar ingenting utan vill ha möjligheten att polera av ytan ibland lätt fort gick och det blankt blev det utan repor mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.