AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
890

angående chip och öppetfilter

pa
48
palle_530
bmw 530im 03:a
tänkte kolla med det kunnga folket här inne va ni anser om chipning och öppetfilter, är det nått ni rekommenderar??

mvh
palle
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Efter att ha läst div trådar om öppna luftfilter så har jag själv gått tillbaks till original papp filter då det sägs att sportfiltrena släpper igenom skit samt att oljan man har på dem kan skada LMM. Chip däremot skall väl kunna ge motorn lite piggare karaktär men ingen wow känsla.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det enda argument som jag köper när det gäller öppet filter är om man vill åt ljudupplevelsen. Allt snack om effektökning köper jag inte! Att BMW skulle ha en "flaskhals" i lufttillförseln är osannolikt. Men som sagt... Ljudet blir ju fränare ;)

Chip däremot har jag bara bra erfarenheter av. Gör ingen jätteskillnad på sugmotorbilar men lite piggare upplevs bilen i alla fall.
pa
48
palle_530
jo filter vet ja ger inga effekter bara ljud menar mest ifall motorn mår bra av chippet o filter,min förra hade filter o det funkade fint men är sugen på chip för det ska sänka bränsleförbrukningen.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Motorn mår bäst av originalfiltret ;)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag hade öppet filter på alla mina BMW o aldrig nån problen med LMM. Inga extra hästar men låter finnare o går lite snabbare upp i varv iaf på tomgång. Köp ingen billig s**t bara!
_m
8
_mogge540_
540iM -96b
hur gör man med 540´n som har en sensor i luftburken?

mvh
pa
48
palle_530
nån som vet vart jag kan köpa ett filter till min 530 03:a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.