|
|
|
|---|---|
|
Länk jag funderar på att beställa hem dessa till min e36:a vad tror ni om dom? någon som har någon erfarenhet av de skivorna? | |
|
Spricker inte borrade skivor nästan alltid? Tror jag hört det nångång.. Är priset för alla 4 skivor?? Annars är brembos skivor väldigt bra, har egna mkt goda erfarenheter från dem, motsvarar orginal. Är du ute efter budget så sägs biltemas skivor vara ok, enligt folk här, själv har jag inte vågat testa dem. |
|
| budget är jag inte ute efter jag är ute efter några som funkar bra och ser bra ut. mmm brembo funderar jag på dessa dök upp och såg intressanta ut. men det där med att dom spricker oroar mig lite. | |
|
Jo, om priset är för alla 4 skivor så är det ju jäkligt billigt, men är inte frakten från uk hit rätt dyr? Var (är) på G att inhandla skivor jag också till min kärra men stod och samtalade med en bekant på hans jobb, när samtalet kom till borrade bromsskivor så avrådde han mig från att köpa sånna då det enligt hans mening var frågan om när dem spricker, 500-1000 eller 1500 mil och inte frågon om OM dem spricker, för de skulle dem tydligen göra. Killen jobbar på en allbilsverkstad och visst förtreoende har man ju för honom. Skivor som är slitzade kanske man kunde införskaffa, brembo har ju en sån variant, men är nog overkill att ha sånna skivor bak, tror nog det räcker gott och väl att satsa på ett par riktigt bra skivor fram, medans bakbromsarna kanske kan vara av mindre dyr variant. Folk som har mer erfarenhet får gärna kliva på & rätta mig om jag har fel. |
|
|
brembo funderar jag på att köpa fram i alla fall men frågan är ju hur det ser ut med svarta skivor fram och normal färg bak men det är en annan fråga. att det spricker verar stämma och frågan är inte i fall utan när. så det blir nog slitsade för mig. blir iväg till mekonomen och beställa dem. |
|
Ampe |
Kan säga att jag sålt borrade och slitsade bromsskivor av olika märken i 3 år. Har endast haft 3st klagomål på sprickor och detta ska jämföras med ca 2.000st sålda skivor. Så risk för sprickbildning=Mycket liten. Kan hålla med om att man ej ska köra med hålborrade skivor om man kör hårt på bana eftersom hård bankörning under längre tid påfrestar bromsarna otroligt mycket. Hård gatkörning brukar inte vara ngt problem. www.bromsmannen.se |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.