AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.212

Trasig slavcylinder? E30

Visa användare
90
Anmoniax
318i -94
Min kopplingspedal har nu fallit i botten, bromsvätskan har sjunkit.
Testade att fylla på med bromsvätska och lufta för att kunna få bilen till garaget 1 km härifrån men det hjälpte inget.

Antar att det är slavcylinder nere på växellådan? eller kan det vara kopplingshuvudcylindern?

Hur renoverar man sådana själv, svårt? var köper man packningarna?
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
handlar packningar på mekonomen, plockar ner grejjerna och byter:) busenkelt..
E
1.156
E
320 ci cab -04
I slavcylindern sitter det ett litet hål där bromsvätskan skall rinna in. Just där slits plast/gummi oringen så att det börjar läcka emellan (åtminstonen på min bil). Relativt enkelt att byta om man kommer under bilen bekvämt.

Köpte delar för 1700 kr när det var en packning för 6 kr som var trasiga.

E
Visa användare
90
Anmoniax
318i -94
Fick bort slavcylindern och det var kvar var någon slags pinne som låg snett kvar inne i växellådan där vid kopplingen, efter pill med näbbtång för att få ut den så trillade den självklart in och gömde sig någonstans.

Eftersom det är min andrabil/vinterbil så orkar jag inte plocka ner växellådan, då blir det skroten istället!

Går det att köra med den där järnpinnen med gummi runt sig liggandes där i om jag köper en annan komplett slavcylinder? eller kommer den trilla in i svänghjul, koppling med mera och förstöra?
Da
57
Danne_02a
m535i -87
1502 -77
den ligger nere i själva kopplingshuset nu ja så den rekomenderas inte att startas.. Vad e det för bil det rör sej om.. kan inte fiska upp den med magnet?

/Danne
Visa användare
90
Anmoniax
318i -94
Får försöka hitta en magnet och sätta fast den på något och se om jag får napp.
Vet inte hur den lyckats lossna från slavcylindern och hamnat på snedden inuti där :(
Handlar om en 323 E30 från -84.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.