|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en E30 320is som jag har lite problem med, batteriet är helt urladdat efter jag har kört en bra bit men det lyser inte någon lampa om att bilen inte laddar och den kan va igång hur lång tid som helst. Jag har bytt laddningsrelät(laddningsregulatorn) men den laddar ur endå. kan det vara fel på generatorn? eller jordningsfel? | |
tornet |
Prova att dra ut säkring för säkring samtidigt som du ber en kompis att mäta strömförbrukningen mellan batteri/kaross, på så sätt lyckades jag isolera felet till att batteriet laddades ur till att det var en felkoppling på bilstereon som gjorde att strömmen inte hade nånstans att "ta vägen". Lycka till! mvh |
|
Hej och tack för svaret. Tyvärr förstår jag inte riktigt vad du menar ;D men det låter som du har beskrivit hur jag skall gå tillväga för att bli av med krypström(Det drar ur batteriet när bilen är avstängd). Men min bil drar ur hela batteriet när ja kör med bilen inte när den står avstängd. mvh Viktor |
|
| Var nere å parllelkopplade en voltmeter över batteriet och när bilen var avstängd så var värdet 12.53 och när bilen var startade så var värdet 12.23 alltså sjöänk det när bilen var igång, jag läste i en gammal verkstads handbök för jänkebilar och där stog det att värdet skall vara 13-14 när bilen är igång. Gäller detta värde för nyare bilar med och om värdet är mindre än 13-14 betyder det att bilen inte laddar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.