|
|
|
|---|---|
|
Hej boys and girls, Jag var på PlatinumCars idag och körde hem en super fin Z4 -04:-) Grymt ljud på denna 3.0. Jag som aldrig hade kört en förut! Denna Z4 har annorlunda sportstolar dvs. inte de vanliga man ser på de flesta utan mer skålade och extra stöd för undersidan av låren. Är det M-stolar? Fast det står inget M på dem men de ser ut som dem. Någon som kan bekräfta? Bilder kan ni se här: Länk För den som vill veta så fick jag den för 250kkr. Massor av utrustning med! som bakruta av glas. Nu måste jag köra lite till... ha det! | |
|
NIce 250 låter som ett bra pris! En rättelse bara M-stolar sitter i den du kikar på ;), sportstolar är "budget varianten"(original stolarna) |
|
|
Nej det var ingen rättelse nu när jag läser igen! Du har rätt som misstänker att det är M-stolar för det är det :P, |
|
|
Grattis till köpet, inte för att göra dig besviken på något sätt men alla Z4 har bakruta av riktigt glas. Det är Z3 som har bakruta i mjuk plast. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Klockren bil! Helrätt med M-stolar i oxo... dom är ju så mycket snyggare än standard! Grattulerar till en underbar sommar! ;-) /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
Z3 Magnus: Inte bara snyggare, säkert mycket bättre när det svänger också, tycker jag flyger runt rätt bra i mina standard. :( Har kollat upp begagnade M-stolar, ligger på ca 30k, så det är en dyr uppgradering. Länk |
|
|
Tjenare! Jag letar nu efter några vinterdäck. Jag vet att detta kommer att slå rakt i hjärtat till många av er =) Jag har hittat 16" med 22Tjenare! Jag letar nu efter några vinterdäck. Jag vet att detta kommer att slå rakt i hjärtat till många av er =) Jag har hittat 16" med 225/50-16 (friktionsdäck). Dessa är BMW original, samma som sitter på 2.2. Passar dessa till min 3.0? Jag har kollat upp priserna på vinterdäck och tycker att 16" och 18" skiljer inte mycket i priset. Ska jag istället satsa på 18" vinterdäck och använda de på mina fälgar? Idag sitter 225/40-18 fram och 255/35-18 bak. Klarar man sig om man köper 225/40-18 vinterdäck både fram och bak eller går inte? Någon som har kört med 18" vinterdäck? Går det? Jag bor i Skåne så snö varar inte särskilt länge. 5/50-16 (friktionsdäck). Dessa är BMW original, samma som sitter på 2.2. Passar dessa till min 3.0? Jag har kollat upp priserna på vinterdäck och tycker att 16" och 18" skiljer inte mycket i priset. Ska jag istället satsa på 18" vinterdäck istället och använda de på mina fälgar? Idag sitter 225/40-18 fram och 255/35-18 bak. Klarar man sig om man köper 225/40-18 vinterdäck både fram och bak eller går inte? Någon som har kört med 18" vinterdäck? Går det? I Skåne är inte värst mycket snö. |
|
|
Hmm, blev nog lite fel med ditt inlägg där... Du måste ha minst 17" på 3,0:an. Tror att det har något att göra med att bromsarna är större på 3,0 jfr.m. 2,2 och 2,5. Personligen skulle jag rekommendera 17" till vinterdäck. Detta för att spara lite pengar och få ökad komfort! |
|
|
Nimaka, Vet du vilka dimentioner man kan använda som 17"? |
|
|
Njae, det beror ju även på vilket offset (ET-värde) det är på fälgarna. Jag är ingen expert hur man räknar fram vilket offset som passar vilken bil, men kom med ett förslag så ska nog vi [på forumet] kunna säga om det passar eller ej! Själv hade jag (som vinterdäck) 225/45/17 runt om. Det var de här fälgarna -> Länk |
|
|
Kolla i instruktionsboken till bilen, där står det oftast vilka vinterdäck du kan använda, det står iaf i min bok till Z3:an.Jag hade en 540ia innan och körde då med 235/45-17" däck vilket jag tycker är max storleken för vinterdäck,skulle absolut inte köra med 18" på vintern p.g.a dåligt fäste med så stora och breda däck! /Ricke |
|
| bara att gratulera.. grymmt snygg bil med rätt utrustning och färgval.. bara solen kunde titta fram lite nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.