AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.184

Går det att eftermontera el-infällning med M5-speglar på en 525i-01?

Tjena

Jag har nyligen köpt ett par M5 speglar OEM...min fråga är går det att eftermontera el-infälls funktionen. Bilen är en 525i M-sport 2001 model.

alla svar uppskattas :D
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Lowridern, har inte svar på din fråga men tänkte fråga. vart köpte du dem?

- Kolla Länk
Köpte dom hos hova

Länk
Ingen som vet?
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
förresten Lowridern, vad är OEM ?

- BMW E39 525i 2001 Länk
daikini:
OEM = Original Equipment Manufactured
Det vill säga att den "ska" hålla samma kvalite som något som kommer från BMW med deras stämpel på. Man kan säga att det är gjort på samma ställe som BMW's prylar fast utan att det stämplas BMW på när de ska säljas.
En tillverkare gör ju delar till olika märken, vanligt inom datavärlden eller tv för den delen också.
Lowrider:

Vad menar du med att eftermontera elinfällningsfunktionen?
Finns möjligheten på speglarna idag eller är de "fasta"?
Går det så är det väl bara att ansluta spänningen på rätt ställe sedan är det bara att tuta och köra.
Om inte så är det nog svårt att få till med motorer och annat då jag antar att speglen är gjuten på något sätt.
Alltså tex på en M5 så kan man fälla in speglarna genom att trycka på en knapp inne i bilen. Det är den funktionen jag vill åt.
Jo, det förstod jag men finns det motorer i de speglar som du har köpt idag? Om det inte finns det så är det svårt att ordna.
Annars är det väl bara att montera en knapp på valfritt ställe i kupen och sedan dra spänningen dit till speglarna så funkar det. Om man har lite hum om hur det ska kopplas in elektriskt vill säga
jo visst har köpt M5 oem speglar med motorer :D, hadde tänkt bytta ut den lilla knapp konsolen som på förar dörren. Där sitter den på standard bilarna. Undrar om alla kablar för den knappen e redan fördragna av BMW?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.