AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.045

FALKEN Ziex ZE 512

tornet
Jag ska köpa nya däck till min e36 och har skaffat samma begagnade fälgar som på bilden som ligger i mitt bilfoto-album.

från däckonline:
Ziex ZE 512 225/50 R16 96V RF med fälgskyddslist, dvs kant på sidan av däcket som skyddar fälgen mot t ex. vassa trottoarkanter. 819:-/st

Tycker det verkar vara ett prisvärt däck (ren gissning) som de säljer. Är det någon som har kört på detta däck innan som vet om det är ett bra eller dåligt däck. Hittar inte test på det? Är FALKEN ett bra märke?d

Vad heter de originalfälgarna jag köpt, kan inte hitta det nånstans?

mvh tornet

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jag kör med Falken ZE 512. Bak: 8,5x18 255/35R18, Fram: 8x18 225/40R18 sedan sommarn 2006. Dom har fungerat jättebra, känns stabila och inte speciellt mycket mer vägljud även om det är 18". Priset var väl också helt okej. Finns bilder på dom i mitt galleri.

Fälgen du köpt heter "Styling 30 Doppelspeichen"
tornet
Tack så mycket!

Då blir det att beställa ett set med en gång! :)

mvh
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Har också kört på de däcken och blev positivt överraskad av dem. Blev så pass nöjd att jag köpte den modellen till mina 17" nu i år igen. Dock så verkar de numera vara i smalaste laget för sin angivna bredd som jag skrivit i ett annat inlägg. Väldigt tysta däck som tyvärr slits rätt fort.

///BMW - Was sonst!
tornet
JohanE:
Menar du "i smalaste laget" för tumbredden på fälgen? Hur vet man vilken tumbredd som passar till rätt fälj i så fall, vad ska man titta efter? Trist om man köper på däckonline och så passar inte däcket på fälgen :(
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
tornet: Jag menar bredden på däcket. Mina 215-däck var knappt 195 breda men jag fick förklaring i min andra tråd: Länk
Men det var inte så de förra gångerna jag köpt Falken så det kan ju vara en engångsföreeelse.
Men jag kan varmt rekommendera dem ändå då de går mjukt och tyst, så låt inte mig skrämma bort dig från märket även om mitt förra inlägg verkade lite negativt.

///BMW - Was sonst!
tornet
JohanE:
*suck av lättnad* ;) hehe

Nu är jag med! Jag har 7" breda fälgar. Enligt däckonline ska det fungera alldeles utmärkt med dessa Falkendäck jag nu beställt! Ska blir grymt kul att få bilen nyskodd!

Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.