|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har ett kraftigt problem. När jag skulle starta bilen för att köra hem igår så gick den igång som vanligt men det verkade som den gick på 5 cylindrar körde kanske 50 meter och där dog den för att inte starta alls. har kollat gnistan i ett tändstiftet och den va mycket bra men tändstiftet va torrt :S kollade även bränslepumpen och den gick, kollade även flödet med bensin till motorn och där va det inget fel på trycket. :S nån som har en aning om vad det kan vara för fel? Utan bil och desperat =/ | |
| ingen som har en susning på vad felet kan vara ? :S | |
|
Det är 3 saker som behövs för att motorn ska starta: Bensin Gnista Luft Har du uteslutit de första 2 så har du bara en kvar. Kontrollera kabeln till LMM osv. Hade du inte redan uteslutit bensinen, så hade jag gissat på att det antingen hade varit bensinpumpen eller dess relä. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Men den startade ju först, men bluddrade precis som om den inte gick på alla cyl. för att sedan dö helt. ska ta och kolla upp luften och se. Kan det inte ha att göra med topplockspackning eller nått ? |
|
|
Har nu fått igång bilen men den går inte bra, den vill liksom dö av, typ misständer osv. Hörde idag att kamdrevet kan fara ur "läge" nån som varit med om detta ? |
|
|
Kolla att du har gnista till alla stift, hade just samma symptom på min Volvo 940turbo och det var en tändkabel som hade gett upp. Jag provade att dra ut dem en och en för att avgöra vilken som var trasig. Ett annat sätt är att dra ur kontakterna till spridarna och kolla om motorn går ännu sämre, när du lättar på den cylinder som är paj så märker du däremot ingen skillnad på den risiga gången. mvh Stefan Björklund |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.