|
|
|
|---|---|
|
bilen är 750 -95 går de inte öppna låset utan ström? kommer ju inte in i bilen eller bakluckan lite svårt ge ström några tips? MVH erik | |
|
Lite läsning Länk ___ BMW 740IA Länk |
|
|
Hände mig nu i vintras och jag ringde assistanskåren (en polare sen taxi tiden) Han bände upp dörren försiktigt med en plastkil, hade en slags kudde som man kunde pumpa upp (tror det var en som används av fönster monterare) och sedan en lång järn stråd som han öppnade motorhuven med. På med ström på polerna i motorn och öppna. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Har hänt mig med, fast jag har en e32:a. Går att "nödöppna" genom att hålla ut handtaget på passagerar sidan samtidig som man vrider på nykeln. Funkade ialla fall på min. /Geson |
|
|
tjena har provat allt som har nämts här i ovan utan resultat. har nån en E-38 som har haft samma problem eller? mÅste ju finnas nån annan möjlighet än assistanskåren ??? |
|
|
Är den låst med deadlock blir det kanske problem men annars kan du prata med en låssmed dom fick upp låset på min gammla 730. Tok kanske 10-15min men endå. ___ BMW 740IA Länk |
|
|
Fick förslaget att koppla ström till startmotorn. BMW tyckte att man kunde dra ut gälarna (dom går sönder) och öppna motorhuven den vägen. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
hej de låter som om du har fel nyckeln Jag har haft en E38 de var aldrig ett problem att öppna bakluckan eller dörren när bilen var strömlös Men E32 var de svårt att få upp dörren utan ström men bakluckan var inget problem Noah Brown |
|
|
Har haft de problemet nyligen när jag skulle plocka fram bilen från vinterförvaringen..Enklaste är att krypa in under bilen å skicka in ström via startmotorn så löser de sig.. |
|
|
Hej! Jag står här med en 95:A 740iA med ovanstående problem. Batteriet dött nyckeln kan inte öppna bakluckan, funkar det att lyfta passagerarhandtaget och vrida för denna modell? Försökt det också men det funkar inte. Hur kommer man åt startmotorn underifrån? Fler tips? Håller på att få panik! Tacksam för alla förslag. |
|
|
Du kan öppna förardörren genom att vrida nyckeln åt vänster förbi det vanliga läget. Står i instruktionsboken. Ta en tång till hjälp om det går trögt men tryck inte för mycket med tången bara så plasten på nyckeln går sönder. Så gjorde jag när jag fick upp dörren på min E38 utan ström. |
|
|
TACK!!! Tack för det snabba svaret och det funkade!!! Men som du sa krävdes det en hel del kraft, fick ta en stor tång för hävstång och försiktigt bryta förbi det normala stoppet. Dörren öppnade sig så jag kunde så jag kunde öppna motorhuven och sätta laddning på pluspoolen, efter en liten stund var det tillräckligt så jag kunde öppna bagaget via knappen i hytten. Så nu laddas batteriet över natten så bör den vara tillbaka i normalt skick imorgon. Återigen tack för snabbt svar. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.