AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.708

Uppdatering av BMW Navigation Professional - hjälp!

Hej!

Jag har en MINI Cooper S, årsmodell 2002, med fabriksmonterad navigation. Det är BMWs Navigation Professional med stor (16:9?) färgskärm.

Den är mycket trevlig och förhållandevis lättanvänd – men tar ganska lång tid att mata in adresser i och jag undrar därför om det går att uppdatera mjukvaran på något sätt. Kanske till en snabbare version?

Den version jag har är alltså från 2002 och heter ”SW 3-1/50”

Ifall någon vet om det går att uppdatera, om det finns någon websida där man kan hitta uppdateringarna eller som kan hjälpa mig vore jag mycket tacksam!

Har en 330dTouring-07 men denna fina navigationsuppdatering fungerar naturligtvis inte…

Vänliga hälsningar
Autobahnloket (Bromma)
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Den senaste programvaran till Mk3 är 3-1/63 och finns på V22-V29.1 , här finns de att hämta: Länk men de kommer inte att göra din navi snabbare tror jag , kanske ett byte till Mk4(dvd-läsare istället för cd) skulle snabba upp?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk finns mycket info och även länkar till nedladdning. Att uppgradera själv är inte helt riskfritt men om man läser på innan och ser till att bränna på bra skivor och med så låg hastighet som möjligt så brukar det gå bra. Har skälv uppgraderat både MKIII och MKIV ett par gånger.

Du har MKIII och den senaste versionen heter SW 3-1/63. Vet inte vad som gjordes mellan din version och denna men det är möjligt att det går något snabbare med den senaste. Antar att du jämför med den du har i din 07:a och då är det skillnad i hastighet...Jag märker stor skillnad mellan min MKIII i 530'n och min MKIV i 320'n.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.