|
|
|
|---|---|
|
Hej, Då jag mest nöjeskör min z3:a 3,0 från 01 undrar jag om det går att entusiaatförsäkra den. Någon som vet eller har erfarenhet av detta? Tänkte kolla först på forumet innan jag börjar ringa runt. Tack på förhand | |
|
Det blir nog svårt. Ett krav är att bilen är minst 20 år gammal. Här kan du läsa mer Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag har just fått min cab entusiastförsäkrad, men vad jag vet är det bara MHRF (Folksam) som försäkrar bilar mellan 10 och 20 år gamla. Finns ett villkor bara: "För att teckna en försäkring i denna grupp för modernare fordon måste man först ha haft, och fortfarande ha, en äldre bil respektive mc hel-försäkrad i MHRF-försäkringen under minst ett år. Fordonen ska vara av utpräglad samlarkaraktär." Mer info här: Länk Annars kan du ju alltid ställa av och på bilen, mycket administration dock.... Mats BMW CS #5847 |
|
| Tack för svaren, som jag misstänkte. Får blir att ställa av och på i några år tills den blir gammal nog :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.