|
|
|
|---|---|
|
Tyget har släppt i överkanten på bakrutan vilket jag har förstått är ett vanligt fel på Z3. Hur limmar man detta? Har hört att dubbelhäftande tejp är bra, vilken i så fall? | |
|
Jag använde ett Casco lim som finns att köpa här och där, bla på Clas Ohlson "Marin och Teknik" heter det och är mycket lämpligt där man vill ha en flexibel limfog. Det tål det mesta så tänk på att bara få det där du vill ha det. Tex inte på dragkedjan, om du någon gång vill byta ut bakrutan. Gör rent med någon form av sprit för bästa vidhäftning innan limning. Finns en del damm/smuts därunder om kanten varit lös ett tag. Mats |
|
| Limmat och klart, blev som nytt. Tack för tipset! | |
|
Hej Har också haft samma problem att tyget vill krypa ut ur listen kring bakrutan. Jag följde tipset ovan och köpte en tub med Cascos "Marin och Teknik" för dryga 50-lappen. Nu är cabtyget limmat och sitter kanonbra. Passade på att följa någon annans tips här på forumet angående repig och mjölkig bakruta. Polerade först med Autosol och därefter med polish. Ett litet slitgöra men värt mödan. /// lee Min Z Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.