|
|
|
|---|---|
|
Såg här på powerbörsen att det finns bmw-märken för huv o baklucka till salu där de blåa fälten är utbytta av "kolfiberlook". Nu är ju inte jag helt opartisk då jag tycker detta var det fånigaste hittills i "kolfiber-look-a-like-hysterin", men får man göra så här mot ett varumärke?. Alpina och AMG har ju tillstånd att ommärka en hel bil med sina loggor, men då har de gjort ett gediget förbättringsarbete med bilen och dom skändar ju inte originallogotypen heller. AE | |
|
Det står väl var och en fritt att byta ut BMW-logotyperna på sin bil mot ditklistrade fläskpannkakor om så vill. Sedan är smaken som vanligt som baken :) Själv skulle jag aldrig komma på tanken att ha något annat än original BMW-loggor på min bil, men jag kan tänka mig att kolfiber-loggan ser rätt smutt ut på t ex en M3/M6 i kombination med njurar i mattsvart eller kolfiber. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ja, det är väl tydligen så att det är tillåtet. Tanken med BMW´s logotype är ju att återge en flygplanspropeller mot en himmelsblå bakgrund. Kanske stylingnördarnas himmel är gjord av kolfiber vad vet jag. Sedan har jag ju lite svårt för att motivera kolfiber rent funktionellt i de flesta förekommande stylingprodukter, eller för den delen omotiverade materialval över huvud taget. Nu blev jag på tal om nåt helt annat grymt sugen på fläskpannkaka, men det står tyvärr inte på menyn idag :) AE |
|
| Faktum är att jag bestämt har för mig att BMW själva säjer likadana emblem, åtminstone i usa! Personligen tycker jag att BMW-märket är snyggast med de bayerska färgerna bevarade :) mvh kalle | |
|
Det var en tanke som faktiskt slog mig när jag såg annonsen om det var en äkta BMW-produkt. De såg väldigt orginal ut förutom de blå fälten då. Nåväl, själv tycker jag att det är att gå lite för långt. Små ändringar av en logotype är väl ok genom åren, men jag tycker ändå att grundkonceptet och den historiska kopplingen bör finnas kvar. Kör man en gammal Merca så sitter stjärnan i en ring när man ser den genom vindrutan, medan på en nyare ser man en ellips p.g.a stjärnan lutar lite "aerodynamiskt". Det tycker jag är en lagom utveckling :) AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.