AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.045

Byta språk i check-controll..???

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Undrar om detta är möjligt och i såna fall hur man gör..???
Bilen är import och har ingen färdator.

Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Tändning i radioläge, håll in check-control knappen så börjar den alternera mellan de olika tillgängliga språken. Släpp knappen när du hittar ditt val.

Upptäckte att om man håller in check-control och vrider på tändningen så visas div info om olika versioner av elektroniken samt att alla dioder instrument testas.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Det funkar inte!!! Händer ingenting när jag trycker på knappen i radioläge.
Vet inte om det överhuvud taget händer nått när jag trycker på knappen i andra fall... Kanske fel på knappen..??

Det trodde inte jag heller tills jag höll in knappen lite längre, jag fick hålla in den ca 10 sekunder. Och du får inte ha tändningen på, bara radioläge.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Fungerar inte iallafall. Hade knappen intryckt i säkert 40 sekunder i radioläget.. Inget hände.
När jag har tändningen på så ska man ju kunna få fram en ram om man trycker på knappen, för att se att inga varningar finns. Men denna ram får jag heller inte fram.
Det är nog fel på min knapp eller så... *suck*

Jo
55
John87
530i -93
Väcker en gammal tråd då jag har exakt samma problem..

Bilen är en 530 -93 (importerad) och jag har datorn på tyska.
Testat: Tändning i radioläge, håll in check-control knappen så börjar den alternera mellan de olika tillgängliga språken.

Men inget händer. Kan hålla inne den högra knappen (check-control-knappen) hur länge som helst, men språket är fortfarande tyska och bara tyska..

Vad är fel? Eller gör jag något fel? :S
ma
14
marcusknarkus
530i Touring-95
Håll in check-control innan du vrider om tändningen!!!! Funkade på min e34-530 import. Bytte språk på ngra sekunder!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.