|
|
|
|---|---|
|
Efter lite tid har jag upptäckt två retsamma problem. 1. Vid acceleretion genom växlarna, så när jag släpper gasen oh kopplar ur så stiger motorvarvet med 200-300rpm på samtliga växlar. enda sätt att undvika detta är att släppa gasen någon sekund innan jag kopplar ur. 2. Vid körning oavsett växel när jag släpper gasen så går inte förbrukningsmätaren ner till noll direkt utan den stannar vid 0,4-0,6 i några sekunder innan den faller till 0. vid några tillfällen i 2:an så har jag märkt att de stannar helt vid 0,4 Kommer ihåg att min far hade ungefär samma problem med sin e30 320 86a och då var det någon tomgångs ventil. Kan det vara samma problem med min om det nu sitter en sådan på e36orna också? BMW när du hellre kör än låter dig köras | |
|
1. Det är helt normalt, min gamla gjorde likadant och genom sökning på forumet så upptäcker man att alla beter sig likadant :) 2. Har jag inte tänkt på men låter normalt det också! |
|
| Fenomen 1 och 2 är samma fenomen som visar sig på olika sätt beroende på om du kopplar ur eller motorbromsar. Jag säger "fenomen" för det är inget fel, det är en funktion som alla bilar med Motronic har. Tror det är en kombination av komforthöjande (lättare att växla mjukt när man kör lugnt) och nån form av miljöfunktion. Min 520 gör så även den, och det gjorde också min gamla Volvo 850, och min kompis Saab 900 2,3i. | |
|
okej då verkar allt vara i sin ordning då. trodde att den skulle uppföra sig som min e30 325a. Måste då faktiskt säg att jag föredrog det så. hade själv aldrig problem med krypkörning eller diverse. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Fenomen 1. måste tillägga att den ibland vid mycket lite gas rycker till emellanåt, samt att den någon gång vid nedväxling främst till 2:an gasar vidare själv i ett par sekunder för att sedan släppa. Har också märkt att den gör inte det alltid utan ibland. ikväll uppförde den sig bara enligt fenomen 2 och jag upplevde att bilen hade lite bättre klipp. dvs det beteende jag hade förväntat mig kanske ändå dags att läsa av felkoder?... BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.