|
|
|
|---|---|
|
Jag måste köpa däck, jag har tidigare haft GoodYear EAGLE F1 GS-D3 och har varit extremt nöjd med dem när det gäller väghållning, de släpper aldrig greppet! Men jag börjar bli lite nyfiken på ett par tystare däck och då fick jag tips om GoodYear Excellence, de ska tydligen vara tystare. Är dessa lika bra när det gäller grepp på vägen och är de tystare, någon som testat? /Hammar | |
| Kan inte jämföra men har Excellence och är nöjd. Låter lite mycket men det är RFT-däck så det beror säkert på detta. | |
|
Jag satte på F1 GS D3 på min 525a i år, tyvärr verkar det väl som att detta däcket är på väg bort. NU har jag ingen jämförelse med just Excellence men kika även på de nya Eagle F1 Asymmetric. Asymmetric köpte jag till Z3an och är lika nöjd med dem som med de gamla GS D3. Kikar man på goodyear.se så har ju ialla fall Asymmetric fler stjärnor för grepp osv än både gamla F1 och Excellence. Hurvida det stämmer vet jag inte då jag aldrig provkört Excellence men det är ju en hint ialla fall. |
|
|
Asymmetric hade jag helt missat, tack! Verkar som ett riktigt trevligt däck... men det är klart GY vill "promota" sitt nya däck och säga att det är mycket bättre än det gamla, som alla andra företag som kommer med nya produkter. Synd att det inte finns en sida med tester som db-nivå inne i bil osv. men det beror väl också på vilken dimension man har på däcket. Hur som helst, jag tror jag ska pröva Asymmetric, om det inte blir dyrare än GSD-3 /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.