AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.687

Import 540, synpunkter tack...

Tjena!

Ny på forumet och har läst en massa inlägg samt importguiden flera gånger. Jag har letat en 540/6vxl i nån månad nu och har just börjat titta på den tyska marknaden vilket är helt nytt för mig. Har hittat en 540 [url=Länk jag blev förtjust i men det luktar lite om den tycker jag. Finns det någon mer erfaren importör som kanske kan dela med sig av sin kunskap?
Tack för svar..

//Rob

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Om det hade varit min första import så hade jag rent personligen nog endast letat hos BMW handlare.
Firman verkar endast ha 4st personbilar, resten är skåpbilar, inget ställe jag hade handlat på i varje fall.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Den bilen gav inte rätta känslan... Dessutom grön inredning, kan bli svårsåld i Sverige.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Tack för svaren... Det är svart inredning dock så ser det onekligen grönt ut i solskenet.. =)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Lädret såg lite slitet ut, kanske därför den skimrar i mörkgrönt? Utrustningen var rätt omfångsrik, men fälgarna ger iaf mig lätta spykänslor...

På bmw.de Länk så har de en gebrauchtwagenbörse, där kan man istället för att pruta få med en EuroPlusgaranti som gäller i 1år och med visst procentuellt avdrag för antal mil över 10.000 mil, mer om EuroPlus här: Länk

Den här verkar ok, bara 1 ägare: Länk

Mvh
Rob: Länken på bilen du posta tar mig bara till en grå sida...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, mig med, denna länk kanske funkar?: Länk och sök på parametrarna 5-serien, 540 och sist schaltgetriebe = manuell

Angebotsnummer: 002605

Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 210 kW/ 286 PS
Lackierung: arktissilber metallic
Polster: Leder Montana schwarz
EZ: 08.1998 Preis: € 9.550,00
Frei ab: sofort MwSt. ausweisbar: Nein km: 130.500

Vorbesitzer: aus erster Hand = bara 1 ägare

Mvh
jo hitta den nu.. tack.. Har hittat en 540 i sverige som jag ska slå till på... =)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har du länk till annonsen?

Mvh
[url=Länk

Hämtar den på Måndag.. =D
Länken funkade inte men testar igen.. =)

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Den ser dejlig ut! Antar att du fick lite rabatt på det redan låga priset..? =)

Mvh
Jo lite... ;)
Priset är bra, med tanke på skick och historik, jag hade tagit mer, dock hade jag inte bytt hjulen från 17" Krysseker Style 5 som den hade från fabrik till hemska rondellhjul, buffelläder är inte sant, den har Svart Bisonläder vilket är standardlädret, var säljaren fått för sig att BBR*** har buffelläder vet jag inte, skickar utrustningslistan till dig Hiro om du ger mig en mailaddress.

Av dom 333st 540i/6 jag har lista på är 7st Brokatrot = ovanlig färg.

Stephan
Hej Stephan!

Håller med dig om bilen... =) Är så grymt sugen, längtar innerligt till Måndag... Nuvarande ägare sa det var nå obalans i de förra fälgarna och det var en orsak varför han bytte bort dom... Skickar min mail till dig..

//Rob
Rob, Det sa han inte till mig utan det var enbart styling att han bytte, visst jag är inte direkt opartisk, jag kör hellre Hyundai Elantra än åker runt med rondell så snälla byt till andra fälgar, läs BMW Original, behöver inte vara just Style 5.

Skickar listan.

Stephan
Stephan: Tackar å bockar.. ska läsa om fälgar och kolla vad som finnes.. =)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Snygg bil!
Såja, kom hem till Lule med bilen igår natt.. Tusan vilken härlig bil att köra.. =)
Totalt sett på de 125 mil jag körde med genomsnittshastighet 95km/h så drog den 1.06 l/mil. Mest landsvägs dock men nån mil blandad körning blev det dock. Helt ok siffror för en V8:a tycker jag.. =D
Snart blire puts å tvätt så jag blir av med insektsmassakern på bilen.. :P

Lev å njut!

//Rob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.