AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.340

problem med e-39 abs lampa lyser

re
4
reso
523i,sedan-99
hej
jag har problem med bmw e39 sedan-99,abs lampa lyser,antispin lampa lyser,hastighetsmätare funkar ej,var på bmw i jenköping testade bilen de sa att det är abs givare vb,byte den men problemet kvarstår
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Hur gick du tillväga när du bytte denna?
Om du borrat ur den så kan du ha skadat kuggkransen som givaren läser av. Har du provat att koppla ur batteriet en stund?
Har du fått ihop kontakten ordentligt?
Om detta är kontrollerat och ok så återstår nog bara en ny felkodsavläning.

Lycka till!

//Håkan
re
4
reso
523i,sedan-99
det var inte jag som bytte deena,men jag ska fråga ,har provat med att frånkoppla bateri men hjälpte inte,,,,, tackar för typset
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Om jag inte missminner mig så är det just -99 års modell som har problem med själva ABS styrenheten, om sensorn och kablaget är bytt så återstår det nog inte mycket mer än själva styreneheten.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Håller med att det troligen är styrmodulen som sitter ovanför grenröret som gett upp. Mycket dålig placering! Värme och elektronik är ingen bra kombination.

Mycket dyrt att köpa en ny modul i Sverige. Det finns ingen som reparerar modulen i Sverige heller så jag skickade min till USA med bra och billigt resultat.

Läs mer på följande länk

Länk
re
4
reso
523i,sedan-99
tack för alla typs,men det här med alla sensorer,styrenheter,osv... låter inte bra börjar bli trött på bmw.....bärte att jag köpper fiat dem har inte lika mycket fel som bmw.
re
4
reso
523i,sedan-99
var på idag på bmw i vimmerby bytte styr modul 8000:-kostade kalaset
at
140
ataim
523i -98
hej!
Är det svårt att byta abs-sensor? Dvs lätt att skada kuggkransen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.