|
|
|
|---|---|
|
Hej, Lite kryptiskt i rubriken men jag har ett problem som ger en känsla av smått hastighetsändrande vid fixerat gaspådrag dvs antingen när farthållaren är på eller när jag håller ett fast gasläge med foten. Känns som om man var på sjön med långa rullande dyningar eller som när det blåser ute och bilen stötvis möter mer motstånd. Har nyligen bytt ut höger bak ABS givare och satt i ny vevaxelgivare då dessa var kassa. Någon som känner igen problemet? Mike | |
| Ja, jeg har samme problem med min 525 -92. finner ikke ut hva årsaken er, har byttet alle coiler og plugger. sjekket verdier på en rekke komponenter, og de er ok. kom med tips!!! | |
|
Svaret på min fråga fick jag uppleva själv idag då bilen bara tvärdog! Det konstaterades på verkstad at bensinpumpen packat ihop för gott! Så ska det i en ny pump! /Mike |
|
|
Hmmm jag har samma fenomen på min 325 -92... dock så pendlar förbrukningsmätaren i takt med bilen.... jag har ny pump och ny lambda... Janne |
|
| Hej! min sambos 320-92 har samma fenomen, att förgrukningsmätaren pendlar, jag har bytt en del gummi på insugssidan, kollat med startgas, rengjort tomgångs"motorn" men problemet kvarstog, började misstänka lamdan, men eftersom du Pellevin butt lamda utan förbättring så kan jag lägga dom funderingarn åt sidan, Hummm bränsletrycks regulatorn är det någon som bytt den tro ?? Får fortsätta klia mig i huvudet. | |
|
Jag såg aldrig någon pendling på förbrukningsmätaren men så var mina 'på-o av' gas variationer väldigt små. Bilen rullar på som vanligt igen! /Mike |
|
|
Lykketreff... Har fortsatt mätningar og det ser ut til å være luftmassemätare. Har også pendlinger i econometer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.