|
|
|
|---|---|
|
min abs + asc lyser ibland men även för trasigt vänster bakljus...men dom gånger det visat att bakljuset är trasigt så har jag kollat och det har funkat...så min fråga är, har det nått samband eller är checkkontrollen helt avskilt från abs o asc? eller kan det ha nått samband...nån som har en aning? tack på förhand | |
| har provat att byta lampan för bromsljus o bak ljus, men det hjälpte inte...lyser växelvis abs och checken för bakljus...vad är det för rackel?, blir tokig av såna fel :) | |
|
Jag har inte hört att checken för ljus hänger ihop med abs + asc. Däremot om abs + asc + handbromsljuset lyser så brukar det kunna vara en abs sensor som pajat, dessa brukar suga upp fukt när de blir äldre. Då kan det hända att de fungerar närt det har varit torrt ett tag för att sedan börja lysa när de blir fuktiga igen, typ regnigt väder. |
|
| det konstiga är att det har varit torrt och det har ändå strulat...får väl lämna in skiten på verkstad...kan ju naturligtvis vara två oberoende fel..men man blir ju misstänksam när det börjar strula nästan samtidigt :( | |
|
Om det är ABS-sensorn så kan dom se det i felloggen. Hänger felen ihop så låter det väldigt konstigt, men man vet ju aldrig....... Jag blir också galen av sådana fel. |
|
| tack för att du tog dig tid...bra att veta att det inte bara jag som blir galen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.