AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.072

Var och tittade på ny bil i grästorp

te
303
ted81
BMW M3 E92
Har funderat lite fram och tillbaks och insett att jag är fruktansvärt missnöjd med min 2månader gamla bil.
Bilen är en Skoda octavia Rs Tdi dpf -07 uttagen 13 april.
den har massa extra utrustning och passerade 300 000kr när den köptes.
SÅ i början av veckan stack jag bort till bilsalongen i Grästorp för att titta på en 120d.
kände efter lite provkörning att det är en bil som faller mig i smaken.
började diskutera inbyte och pris med säljaren då vräkte han ur sig att min bil var värd max 180 000kr i inbyte ... som jag sa då har jag loosat
60 000kr/månaden men det tyckte han var rätt.
som han sa -det står faktiskt en till salu för 237 000kr å den har gått 3mil mindre än din.
sen att den saknar utrustning för ca 50- 60 000kr det spelade ingen roll.

sen vägrade han att göra nått på priset på 120d inte en krona kunde han göra då det var kampanj på den , ändå plocka jag på rikligt med utrustning.

Kan säga att jag inte köper någon bil där ... blev erbjuden 220 000kr inbyte på ett annat ställe samma dag.

har dock inte bestämt mig för om det blir en ny bil till, är nämligen barnsligt kär i M3 E46 så vem vet man kanske blir tvungen att köpa en sån istället
Vad är problemet?

/Udo Dirkelsniff
Länk
te
303
ted81
BMW M3 E92
Udo Dirkelsniff. att han bjöd 40 000kr mindre än alla andra och att han vägrade gå ner i pris på en helt ny välutrustad bil även om jag skulle köpa den rent utan inbyte.

det anser jag vara ett problem.
te
303
ted81
BMW M3 E92
Zed82 jag förvänta mig inget bra inbytes pris .. hadde tänkt mig runt 210-225 000kr

det är ju ändå en modell som kom i år och skoda är ju inte vad det var förr i tiden...
ted81: Du får ursäkta om mitt svar uppfattades som omoget men vi har nog alla här inne blivit varse om bilhandlarnas dåliga inbytespriser. Så fort de halar fram den gröna listan så vet man att förölämpningen är nära.

Olika handlare bedömer marknadsvärdet på din bil olika, så är det bara. :)
te
303
ted81
BMW M3 E92
zed82 : det är lugnt ... problemet är ju att bilmodellen är så ny så den finns inte ens med i gröna listan.
så det var handlarens egna prisbild.

sen återstår ju fortfarande hans totala vägran att pruta eller ge någon rabatt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rabatt det är egentligen bara ett sätt att berätta att man inte jobbat tillräckligt med sin produkt eller att man inte tror på det man gör.

Jag hälsar mina kunder att rabatt får de gräva hemma:)

ted81: Du har mina djupaste sympatier angående Skoda valet men det var ditt val. Jag skulle tro att du får bra betalt om du annonserar den i www.flt.se och begär 259.000kr. Risken finns t o m att du inte behöver pruta.

Mvh
Asken
te
303
ted81
BMW M3 E92
Asken : vrid inte om kniven alla gör vi misstag , mitt var att köpa en skoda:)
sambon, svärfar, min mamma, mina polare ja alla undrade vad som hadde hänt när skodan beställldes.

jag skall se vad jag kan få är ganska nöjd med allt över 220 000kr
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag är bara ärlig med hur förvirrad du var vid köpet:) Knivar får du sköta om själv. Jag har stigit en grad från förvirrad till det högre andliga stadiet som kallas förvimsad. När man har auktoriteten att förvirra andra utan att de själva förstår det:)

Jag skulle säga att ditt misstag som är definerat av andras uttalande är en väldigt vågat handling, du ville väl helt enkelt förvirra din omgivning för att snabbt som *censurerat ord på 3 bokstäver som börjar på f och slutar på n* inse sanningen i vad bilen verkligen är värd hos en Bilhandlare som säljer det enda rätta sanna märket.

Diesel RS går hett på landsbygden, bönder är heta du vet och diesel gillar de. Jag tror stenhårt på 259 som annonspris för det är en fin bil, bara inte för dig. Be någon expert om hjälp att skriva annonsen, typ Stephan735i eller någon annan på forumet så ska du se vad som händer:)

Skicka åbäket på annons så är den såld innan augustis slut ska du se. Det är bara tålamod som gäller.

Ut och åk cab med dig nu och njut av nedcabbat i regnet så ska du få se hur släkten ser ut som UFON i ansiktet:)

Mvh
Asken

A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well.
ted81: Marknaden är fri så det är bara att beklaga läget.

Asken: "Rabatt det är egentligen bara ett sätt att berätta att man inte jobbat tillräckligt med sin produkt eller att man inte tror på det man gör." Jag har fått intrycket att du är ganska bra på att förhandla fram rabatter när du handlar... Lite märkligt att du använder leverantörer som inte tror på det de gör;-)? Eller har jag fattat fel?

/Udo Dirkelsniff
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ted81: Tack för Powerposten, jag gillar dina nya tankegångar men är inte helt övertygad. För lite vrid och för lite cylindrar:)

Udo D: Jag har inte ännu stött på någon leverantör som inte vill ha mig som kund då jag inte är helt otrevlig såsom sådan. Däremot har en och annan leverantör arkebuserats på stående fot de sista åren...

Att de sen kastar ny rabatt efter mig kan inte lastas mig.

Konsten att odla rabatter medelst jord och plantor resulterade i 5/8 avlidna växter efter första säsongen... Bara pengaträdet samt de 2 blåa åländska snuskbuskarna överlevde...

Min ödmjuka inställning är att marknaden lever sitt liv och jag mitt.

Du försöker förstå men det går inte, jag använder inte google, det är för mkt reklam och billigt skit i:)

Önskar en trevlig söndag!

Asken
Vill bara säga det att min vän gjorde en mycket bra affär på Grästorp... T om för bra så att säljarn fick sparken där... Han hade fått bilen ca 50k billigare och fått riktigt bra i inbyte... Grästorp ringde upp min vän och ville ha mer pengar men då hotade min vän med att ringa motormännen och grästorp gav upp... De har haft stora problem där verkar det som... Kanske därför snålheten?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.