|
|
|
|---|---|
|
Har ett trist problem med min 540. Den startar ibland, och går då ryckigt och ojämnt. Vid minsta tryck på gasen så dör den. Inga felkoder på displayen. Inget som indikerar ngt fel. Första gången den stannade bara gav den upp och slocknade. Stod väl i 30 minuter innan jag fick liv i den igen. Hade då ruckat lite på tändspolar bl a. Men den gick bara ngn halvmil innan den dog igen. På verkstan kom dom inte in i datorn och kunde inte felsöka pga det. Vad har hänt?? Tacksam för några idéer innan jag börjar riva ut motorrummet! | |
| Har rengjort tändregulatorn. Kopplat i och ur LMM. Startar men går ojämnt och dör så fort den får mer gas. Varvtalet pendlar mellan 500 0 700 ungefär. Är det ingen som kan intressera sig för det här problemet lite, istället för att fira midsommar? :-) | |
|
Jag tycker det låter som ett bränsleproblem... har du kollat filter o pump? Lite oroväckande att dom inte kommer in i datorn dock.... men det behöver inte vara nån fara.. Janne |
|
| En teori ifrån verkstan var att ngt felade med Immobilizern. Eller att ngt i motorstyrdonet knasade? Men jag vet inte, tycker det verkar konstigt med tanke på att den faktiskt startar? | |
|
Verkstan var väl måttligt intresserade. Ingen direkt BMW-verkstad. Och jag fick nog själv ett bättre resultat än dom? Har testat klassiker som att bryta ström, rengöra regulator, kontakter mm. Zip resultat. Jag var lite hoppfull ett tag eftersom den startade och gick hyfsat på tomgång en stund. Men nu går den inte alls, utan låter bara som en morsetelegraf. Ska försöke några alternativ till, sen blir det BMW i Uppsala eller Danderyd somfår lösa problemet. |
|
| Hittade du felet? Jag har samma problem med min E39 540. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.