|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har sökt runt men inte hittat någon bra info. Det står mycket om bakhjul men mindre om fram. Jag undrar om M-system II 9" fälgen passar fram på e34? Det är originalfäögen så jag antar att Et ska ligga på 20. Eller är det bara på 8" fälgen som det gör det? Saken är det att jag hittat en uppsättning som är till salu. Egentligen ska det jua bara vara 9" bak och 8" fram, men av någon annledning så är alla fälgarna 9". Frågan är vilka däck man skulla lägga på i så fall? Går det med 235 or på så breda fälgar(fram alltså)? Bak är väl valet givet på 255 40 17 anar jag. Hur kommer det se ut? Verka lite väl brett för att vara fram tycker jag..? | |
|
Jag tror det funkar bra, 8,5" fram är ju "standard" på e34 och det är inga problem. 235:or på 9" går väl nog men det blir ganska mycket "tysk-stuk" /// Kristian |
|
| Jeg har kjørt med 8x17 ET20 med 235/45 og 14mm spacer fram så utover er det plass, men jeg tror at en M-System 9x17 ET22 kommer for langt inn mot fjærbenet. | |
|
Jo, det kan hända att dom kommer för långt in, om ET skulle vara under 15 kankse det skulle funka /// Kristian |
|
| Vissa M5 har 9" 255 som orginal, standard ET då. | |
| Eller tänker jag på annat? | |
| är de nån som har en bild på hur ett tyskt stuk ser ut? | |
|
Länk Däcken är för smala för fälgen. Aka sosse stuk för man inte har råd att köpa den däckbred som fälgen kräver. |
|
Smiley© |
Det har nog inget med att dom inte har råd med rätt däck, utan snarare att dom vill ha för breda fälgar som sitter för långt ut och har dom rätt däcksbredd på dom så tar däcket i skärmkanterna. Det är iaf min uppfattning! Snyggt är det inte heller! Titta på understa bilden så förstår du Länk /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.