|
|
|
|---|---|
|
Har fått en utmaning av en herre med en vässad C70 T5 äldre karossen han har uppgraderad turbo osv bänkad till 355hk i motorn om jag inte minns fel jag har helsystem med dubbla 100cells racekattar uppskattar till 425-430hk i motorn på M5an. Vi kör idag på förmiddagen rullande start 50-250km/h intervall törs ni gissa utgången?:-) Kanske ska lägga till att han kör med volvo orginal fälg 17" och jag med BBS challenge 19". Uppdaterar tills kvällen. | |
| Du drar honom i alla intervaller förrutom 250 - uppåt? :P hehe | |
|
Det kan bli rätt jämnt 100-200 sen borde du segla ifrån.Vilken årsmodell har du på din M5a ?? Mvh |
|
|
Om han verkligen har 355hk, manuell låda, kan köra osv så kör du i bästa fall jämnt med honom. Upp till 200km/h borde du få torsk. Flåklypa |
|
|
Vart aldrig något idag tyvär åkte på att jobba tills nu. Flåklypa; Den som lever får se men jag tvivlar starkt på att jag får torsk i någon intervall avgassystemet gör märkbar skillnad och ett X antal kg lättare än orginal. Du har inga svängar förbi västernorrlands trakterna själv? Skulle gärna ställa upp och dra mot din M3a med både roadstern och femman har för mig den ska gå rätt schyst trean din :-) |
|
|
moratz du tar honom utan störe problem, raportera gärna utgången och filma om det går för sig, men som sagt vinnst för M5A |
|
|
Håller med dig Mortaz!! Mitt Supersprint Race väger 16-18 kg medans org väger 68 kg....Bara mullret o ljudet är underbart:)detta skall göra mellan 5-8 hk..(ej så mkt) medans supersprint grenrör som jag ska beställa nästa vecka gör 30 hk mot org.....Ska passa på att beställa Superprint Race kattar oxåå.(lika bra) så har jag hela avsgassystemet komplett av Supersprint...Beställer direkt från Supersprint i Italien.......Återkommer med restultatet:) |
|
| Jag vill oxå ta ett race mot din M3a Flåklypa..Din m3 verkar gå riktigt bra:)Precis som min gamla M3-98.......Hade varit roligt att ta ett race mot dig oxå Mortaz o jämföra mot din sportavgassystem..:! | |
|
jag vill me köra mot flåklypa har en m3a -94 me andra kammar o chip o avgas från khöler så kan kanske bli jämnt vem vet?? mvh M3 THE REAL POWER |
|
| Haha, du verkar få fullt upp den närmaste tiden Flåklypa. | |
|
flåklypa som referens till din bil, så körde jag igår mot en m3 e46 manuell 19 tum fälgar, vi körde från 50 och jag kan säga att han fick ganska duktigt med stryk, från 50 till ca 240 var han minst 3 billängder bakom, så det är skillnad på m3or och m3or :) ps supersprint är på plats på min bil |
|
|
Ojdå race mot Flåklypa var visst poppis glöm inte att jag frågade först :-) Bianca;Jag har Milltek hel system gör 26hk enligt dyno med HJS racekattar. Ljudet vart helt sanslöst sen jag bytte främre systemet också det var gott innan med bara katbak men med främre systemet också på plats mullrar det på lågvarv sen efter 3500rpm bryter hela helvetet lös. Har grenrör från Milltek på ingång med. |
|
|
Cado Bra jobbat. Men det är alltid frågan om hur killen i andra bilen körde ,om han växlade vid rätt varvtal osv. Vem var det du körde mot ,han silvriga i stan ?? Mvh |
|
|
gti-manen jag körde mot han som du också körde mot, om du kommer ihåg, han vart förvånad hur jag lätt körde ifrån han och det ganska så mycket, vi har sportavgassystem båda två, och jag drog ifrån med alla växlar 2,3,4,5an men sojos m5a kan jag fortfarande inte göra ett suck mot ;) |
|
|
Cado Jaså,det kan vara som du sa nämnde förut att första M3 or kan gå sämre än nyare model. Du får köpa Grenrör ,helsats avgas ,chip och sen åker du som bäst jämnt mot Sajo ha ha.. Cao |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.