AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
864

520 som rycker/gnisslar o går trögt som bara attan att styra!

Jag fattar absolut inte va det kan va för fel för det finns olja o det räcker jag bara vrider ytterst lite på ratten så börjar det gnissla o sen när ja verkligen börjar svänga så för den ett jäkla oväsen o trögt går det oxå,finns det nån snäll själ som vet va detta kan va för problem?

bo
44
bosse73
525tds94
hej det låter nästan som din pump är kass för när den går tom eller torr så bruckar den skicka ock gå trögt det kan också räcka med att byta oljai servon kom bara ljudet eller det har ökat på en tid?
jag har inte ägt den så länge fast första dagen när jag hämtade den så va det inte ett enda läte om den men efter ett par dagar så kom det bara,o jag ska kanske säga att bilen varit stående i ca 3 år oxå men de kanske inte har med det att göra. i alla fall så har det bara blivit värre ju längre tiden har gått

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har du provat och spännt remmen.

Mvh/Micke
bo
44
bosse73
525tds94
det låter som pumpen du har ingen annan pump att prova med ?

vem behöver bromsar när man kör diesel
bo
44
bosse73
525tds94
jag tänkte på att har den bara ståt i tre år eller har den rullat något då ock då hade jag varit som dig hade jag bytt oljan ock kollat det först det är ju det billigaste att göra om inte det hjälper så byt pump det kan ju hända att packboxarna har viddgat sig i pumpen då kan den bli så

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ingen kritik bosse men man börjar alltid med det lättaste oljenivå,nu var ju den kollad så då är nästa steg rem/remspänning.Skulle vara lite surt o byta pump om det är bara remmen som slirar.
Eftersom den stått så var nog remskivan ganska ärgad och remmen nöp bra,men nu är det nog en ganska glaserad yta och då slirar den.

Mvh/Micke
bo
44
bosse73
525tds94
men om det nu skulle vara remmen så skulle han ha hört det när han startar bilen ock rusar till den men men

jo det tjuter lite om någon rem fast det kan ju säker tva generator remmen men det kanske är den ni menar?;) men ja ska prova spänna remmen först o se vad som händer annars är det väl till att byta pumpen i så fall

bo
44
bosse73
525tds94
men du kan ju göra en mcket lätt grej om du vill starta ock när den skricker så ta smöjmedel på remhjulet tstnar den då så vet du att det är rem annars är det bara att gå vidare i leken tvärr

jag får tacka för svaren jag fått ,ja berättar va det va för fel när ja har lyckats hitta felet :)
va allt o kika i motorn idag och såg en liten rem allra längst ner under generatorn som va hur slapp som helst,kan nog till o med ta bort den för hand bara så jag förmodar att det är den som spökar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.