|
|
|
|---|---|
|
Ja, ni kommer säkerligen att dra på smilbanden men jag hittade till en början inte batteriets placering i min Z3M så jag försökte vrida loss bulten under kåpan märkt med ett stort plus i motorutrymmet. :) Bulten är nu avdragen och ser ut så här: Länk Vad är bultens funktion och kan man byta ut den till en ny? Bilen fungerar som den ska för övrigt och bussningarna i stolarna blev utbytta så nu är dem som de ska vara. Tacksam för hjälp. | |
|
Om det är den bulten som sitter under en svart plastkåpa med ett rött plustecken på är det "spänningsuttagför starthjälp-pluspol". Dvs om du behöver starthjälp så använder du den bulten för att koppla den ena startkabeln till (+) minus sätter du på den annorlunda "bulten" vid höger dämparfäste. Jonas A |
|
|
Hej jas01. Tack för ditt svar. Varför utformar man kontakten som en bult? Det var det dummaste... Som gjort för att nybörjare ska tabba sig. Kan man köpa en ersättningsbult av BMW? |
|
hampe m3 |
gissar starkt på att den e uttformad så som den är för att den fungerar alldeles ypperligt att fästa start kabblarnas tänder kring den ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.