|
|
|
|---|---|
|
Bil: BMW 318is -96 Jag undrar som rubriken hur jag fixar så att temp mätaren till färddatorn fungerar igen? Just nu står den alltid på 37 grader när jag slår på den. Ska sälja den snart och det ser ju lite bättre ut om den fungerar. För det borde väl inte vara så svårt att ordna, borde bara vara någon liten givare som ska bytas? Ska sägas att det är andra saker på färddatorn som inte fungerar, om det nu skulle ha någon inverkan. Man kan se förbrukningen nu i alla fall och det ihop med temperaturen är det väsentliga enligt mig. Det är för övrigt den stora färddatorn jag har. | |
Tesfes |
Tempsensorn sitter gömd i luftkanalen som går från frontspoilern till framhjulen. Fast om denna pajat, varför då alltid 37 grader?? Låter ju som om din dator fått spel eftersom du hade mer strul med den, men vad vet jag? |
|
jag har precis samma problem, -37 grader :S Men i min är det glapp då den fungerar ibland, jag tror att givaren kan mäta ner till -37 och vid den temperaturen så ger den ingen/låg signal signal. Därför visar den 37 när det är avbrott. |
|
|
Jag har samma problem, den visar -37 grader, men min glappar så ibland funkar den. Jag tror att givaren klarar att mäta temp ner till -37grader, och då ger den låg/ingen signal. Just därför visar den -37 när det är avbrott i kablen. Kontakten kanske bara behöver rengöras?! |
|
|
Ni är på rätt spår. När det blir avbrott i tempsensorn eller kabelanslutningen lossnar så blir det oändligt motstånd. Troligen har kablaget rostat/ärgat av (VÄGSALT!!! Grrr). Det är sällsynt att givaren pajar (NTC-motstånd). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.