AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.130

Väsande servo 523 E39

Gi
56
Gizze
BMW 320i Touring -05 (E46)
Tjabba!

Hoppas kunna få svar på detta inlägg iaf.
Nu är det så att min servo har börjar väsa en hel del.
Så fort jag slår om rodret så låter det illa men det hugger inte eller känns trögt på något vis.
Jag har så klart kollat så där finns olja innan och den står mitt i mellan sträcken.
Detta bara kom utan förvarning och det är lite pinsamt när man ska parkera bilden då folk börjar titta på en.

Har sökt en del här på forumet om felet men det mesta handlar om att det går trögt och att det hugger åt ena eller andra hållet vilket så inte är fallet hos mig än iaf.

Har försökt att lyssna vart ljudet kommer ifrån och man hör inte så mycket uppifrån utan mer om man lägger sig på knä och lyssnar in under.
Kan det vara styrväxeln som har gått sönder eller är på väg?

Har ni några tips på hur detta kan fixas eller det är till att köpa nytt heller begagnat på skot?
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Har samma på min gamla SAAB. Den har väst i 5 år nu men funkar helt perfekt. Men jag har inte lyckats hitta källan till väsandet!
bo
44
bosse73
525tds94
skriker det eller bara gnisslar?
Gi
56
Gizze
BMW 320i Touring -05 (E46)
Hmm ja du. Det låter som man kör med för lite olja. Svårt att förklara ljudet.
bo
44
bosse73
525tds94
kan vara att din pump håller på att lämna in eller oljenivån

vem behöver bromsar när man kör diesel
bo
44
bosse73
525tds94
testa att lyfta upp din bil fram ock ta av locket på servobehållaren ock sväng max vänster ock max höger när du har motorn i gång ock kolla om där kommer luftbubblor? en liten test bara det kan ju vara så att din pump inte orkar pumpa olja utan blandar det med luft

vem behöver bromsar när man kör diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.