|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min 2002:a. När man har kört ca 1 mil i jämn hastighet så börjar bilen rycka och till slut så storknar den. Annars går bilen kanonbra. Det är troligen inget med förgasaren (orginal Solex) för jag har haft den inlämnad och fått den inställd efter renovering. Hörde att det ev kunde vara nåt med kondensatorn. Någon som vet vad det kan vara för fel? | |
|
Är bara maskin frisk är det inte mkt annat än bränsle o gnista som kan stöka.Ta ur några stift o kolla förbränningen,då har du en hum om den går för fett/magert.Annars är väl det vanligaste spetsar,kondning,spole,kablar,stift,kolla även efter glapp i fördelaraxl.Har du inte bytt nåt i tändsystem så byt rubbet kostar inte så många hundralappar. Mvh/Micke |
|
|
Hade ett liknande fel med min 02:a i höstas. Det var spetsarna som inte öppnade som de skulle. //Micke Min sida Länk |
|
| Jag har bytt allt utom kablarna. Stiften bytte jag i början av veckan men de gamla såg bra ut så det borde inte vara nåt fel på blandningen. Ska ta och kolla med spetsarna om felet kan ligga där. Men jag misstänker att det kan vara soppapumpen som spökar. Pratade med en mekaniker och han sa att det kunde vara avluftningen till tanken som är igensatt och som gör att pumpen inte orkar pumpa fram bränsle. | |
|
Har svårt att tänka mig att avluftningen kan vara täppt,men öppna bakluckan och dra helt enkelt ur det lilla röret som går in i gummibälgen vid tanklocket då har du fritt flöde där. Annars kan det vara "tungan" på pumpen som börjar gå ner sig,då blir slaget kortare men då bör det visa sig ganska omgående. Såg att vi inte bor så långt ifrån varandra,vill du låna en pump o testa går det bra. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.