AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.061

Jaha nu är det min tur å råka ut för tjuvar

Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
God dag alla bmw ägare
Nu var det min tur att råka ut för tjuvar
natten till i dag så har dom varit på bilen min.
Dom har repat bakdörren å varit på låset på förardörren sen så har dom försökt att lyfta bilen på vänster sida vid tröskelen men det har ju inte funkat så bra två ställen har man provat på.
Men råga på allt så har dom tagit Kofångaren bak..

Jigsaw
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jäkla amatörer! Så mycket skadegörelse för en stötfångare. Hoppas dom själva slår sönder sig i varenda korridorvägg på väg in i häktet, men som vanligt kommer dom väl undan.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
Det kan man ju lungt säja att dom är..
ja jag tror att dom kommer att komma undan det brukar ju vara så nu för tiden..
men som sakt en dag så har dom inte turen med sej längre ju..

Jigsaw
Tråkigt att höra, men du har väl iaf en försäkring som täcker allt detta väl?

En halvförsäkring räcker väl för att täcka alla skador som uppkom under trådskaparens incident?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En halvförsäkring skall täcka alltihop eftersom det rör sig om stöldskada.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
ja då jag har försäkring på bilen min så de är okej medet är så tråkit en då när det blir så här..
för det är ju så mycke jobb runt det här..

men jag får ringa mitt försäkringbolag nu på måndag å lämna anmälan till dom så man kan ringa bmw för att få nån tid för allt det här..

Jigsaw
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du har väl polisanmält stölden ändå? Försäkringsbolaget vill ha en rapport på stölden därifrån. Ungefär så långt brukar polisens resurser räcka. Tyvärr inte till att jaga bovar. Småtjuvarna får växa upp till bankrånare först innan det är lönt att jaga dom.
Jag vet hur det känns även om det var längesedan jag råkade ut för stöld. Man tar det ganska personligt och det känns ganska kränkande att någon jäklas med ens ägodelar. Hoppas det löser sig till det bästa.

AE
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
japp det var det första jag gjorde när jag såg att dom hade varit på bilen.. så polisanmälan det har jag gjort..
men det är ju som vanligt ju när man är hos polisen dom säjer jahajaha så kan det vara typ..
kränkande är det bästa ordet på det här men det är hos polisen tycker jag när man ska göra anmälan för dom bryr sej ju inte över det här ju.. Det som är jobbigt det är att åka runt med bilen som den ser ut nu när man ska i väg å allt på midsommar..

Men det löser sig en då...
det är ju snart midsommar ju man får tänka så

Jigsaw
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag minns hur det lät hos polisen när jag ringde tidigt en morgon efter att ha upptäckt att det varit inbrott i bilen. Jag berättade, tämligen adrenalinstinn, att min Alpinestereo och ett gäng CD-skivor var borta, förardörrens lås uppbrutet, innerbelysningen nerriven med tydliga fingeravtryck och att det luktade rök något alldeles förbannat i bilen. Då skrattar polisen och frågar vilket cigarettmärke jag trodde tjuven rökte! Tja, sedan skrev dom en rapport på vad jag saknade. Att åka drygt två mil och titta på elendet fanns inte på kartan..

AE
Sc
30
Scorpio87
E 46, 316 i -01
jag förstår nog tjuvarna för det var ju en bra bil :) men det var synd då det var på din fina bil :(
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
vaaa det är ju inte sant hur man man blir behandlad av polisen nu förtiden..
du skulle ha sakt till han ja inte var det dina cigg tror jag för om det hade varit dina cigg så hade du ju ha varit här ju.. så skulle du ha sakt när han sa så..

ja undra hur det blir om några år om man ringer till polisen å vill göra en anmälan om nåt...

jo jag undrar en sak nu när jag lämnar in min bil åå så kan man få en anna kofongare bak eller sätter dom på den som det ska vara???

Jigsaw
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
scorpio87
jo på ett sätt så kan jag förstå dom men
om det endå hade varit en m kofongare då skulle jag förstå det bättre ju..
vad ska dom med en kofongare i från en 540 som endå var lite repig å utsågad för avgassustemet.
jaja allt ska man ju inte förstå sej på ju

Jigsaw
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Min pappa hade inbrott i bilen för ett par veckor sedan.
inbrottet skedde mitt på dagen i ett bättre villa område.
En granne såg inbrottet och tog regnummer på tjuvarnas bil samt ringde polisen.
Polisen kom inte.
Polisen glömde att lysa bilen.
Polisen glömde att anteckna i anmällan att det fanns vittne samt regnummer på tjuvarnas bil.
Polisen la ner utredningen direkt eftersom det inte fanns något att gå på.
Efter att protest tog de upp utredningen för att lägga ner den utan att göra något.
Tjuvarnas bil är inte stöldanmälld och har inte bytt ägare.
Pappa blev av med grejer för ca 10000kr och fick inget på försäkringen.
Lars

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Vaa låter ju inte klokt!!! Ring nån tidning och berätta.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
jag förstår varför man inte vill bo i det här landet
det är synd att polisen är som dom är å att man inte få ha nåt för sej själv längre det är jätte synd en då

Mvh John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.