|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Funderar på att skaffa en bil att ha över sommaren och sedan sälja. Jag hade tänkt mig runt 10000-15000kr, självklart besiktat. Vad tror ni om en E30? Vet att det beror mycket på skicket men tror ni en sådan är hyfsat lättsåld efter sommaren? Några andra tips? MVH Wiktor | |
|
Skall du ha bilen för långturer på semestern, eller bara för att glida runt i stan? Skall du ha i stan så passar E30 väldigt bra, liten och smidig. Samt rolig som få :-) Köper du en E30 i gott skick bör det inte vara så stora besvär att sälja, till rätt pris förstås. Priserna ligger gärna lite lägre på hösten. Skall du ha för långturer rekomenderar jag hellre en E34, tystare, säkrare, större och mer komfortabel än E30. Tror att man kan hitta en vettig sådan för de pengarna. Så valet beror helt på vad du tänkt använda den till. |
|
| Blir nog främst inom stan till jobbet och kanske någon badtur på helgen. Som du säger, E30:n verkar bra i stan. Vilken motor? 4:a eller 6:a? | |
|
Tjenare! Hrmpff...Ja,som säkerhetskonsult ;) så kanske jag inte skulle rekommendera att köpa en E30 som andrabil när det finns säkra E34 för "samma peng",men jag förstår mycket väl varför man blir sugen på en E30 istället :) E34:an är det ju inte alls samma körglädje i som en E30(under förutsättning att vagnarna båda är likvärdiga i skick).. Mvh Janne. |
|
|
Jo,ska kanske skriva att motoralternativet spelar väl en mindre roll egentligen för dig iom att du "bara" ska ha den över sommaren(se bara till att den är servad och fräsch i skicket+ t.ex då att kamremsbyten osv skett,OM det nu är en bil med detta mont.) :) Men en 318is 16v är ju aldrig fel :) Mvh Janne. |
|
| e28 är också ett bra alternativ. 528:an om du vill ha drag och ljud eller 518 om du vill ha bättre ekonomi. | |
| om du ska ha e30 så är som sagt 318is bra men kanske svår att hitta för de pengarna. 316 och 318 efter -87 är bra. om du vill ha sexan är 323 eller 325 att föredra. 320 är klen och du får virvel i tanken på köpet. | |
|
Tack för svaren! Får leta runt lite. Skicket känns ju ändå som det är det viktigaste. Vore ju kul att hitta en fin e28. Jag får rapportera om jag finner nått. |
|
|
Jag har ägt 4 st E30 bilar och jag har aldrig haft problem att sälja dem, oftast är bilen såld för begärt pris inom en vecka, oavsett skick. Jag har aldrig förlorat pengar på mina E30 bilar. E28 är däremot det mest svårsålda jag har varit med om. Till och med E32 har varit lättare att sälja för mig, ändå var min E28 i mycket fint skick, nybesiktigad och utan fel och hade bra dokumentation och begärt pris var lågt satt. Problemet var att under de 2 månaderna bilen låg ute till försäljning, så var det enbart 2 personer som ringde på bilen, en kom och tittade och köpte. Intresset var i stort sett noll. Ändå hade jag bilen ute på blocket, annonsdirekt, eniro, powerbörsen, och på e28.se. E34 är en relativt lättsåld bil om man har bra pris och sliten bil. Har man däremot en bil i fint skick och vill få ut lite för skicket, så kan bilen bli svårsåld. Detta är mina erfarenheter, baserade på försäljningen av mina 11 senaste BMW bilar. __ Bilblogg: Länk |
|
|
mugge: bra för de få som gillar e28. jag tycker den är schysst. hade svårt för den först men gillar den mer och mer. men det är viktigt med snygga fälgar som på alla bilar och rätt kulör. gärna delfingrå. m3 e30 - finns det något alternativ? |
|
|
Bag, jag har aldrig sagt att E28 är en dålig bil, utan bara att den är svårsåld. __ Bilblogg: Länk |
|
|
nej det var inte det jag menade. jag menade att man kan få en bra bil för billig penning. m3 e30 - finns det något alternativ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.