AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
815

Bytte till faceliftlampor med angeleyes men något är fel.

An
69
Andreas6019
E46 320iM Touring -02
Hej köpte och monterade Depo:s Facelift look med Angeleyes lampor för xenon, allt gick som det ska och allt fungerade men jag märkte i dag när jag stannade till framför en affär och såg då i spegelbilden av rutan att höger xenon lampa lyser högre upp än den vänstra. don bländar nästan.- jag vet inte vilken av dom som lyser rätt, Är det någon som vet ur dom ska lysa.
Det finns lite rattar man kan vrida på, på baksidan av lampuset det står L och R på dom.
Hoppas någon kan hjälpa mig
L och R är inställning för länder med vänster resp. högertrafik, har inget med höjdinställningen att göra.
Du gjorde väl grundinställning av ljuset efter installationen? Om inte så är det hög tid. Du måste använda en ljusinställningsutrustning för detta, inte bra alls att åka omkring med bländande xenonljus. Dags att boka verkstadsbesök bums.

FP
An
69
Andreas6019
E46 320iM Touring -02
Hej hej. Har löst problemet. provade att vrida lite på rattarna som finns på in sidan av strålkastar huset i går kväll när det var mörkt och och då såg jag att dom innersta rattarna, alltså inte dom det står L och R på, styrde höjden på ljuset. Så jag drog till min lokala Statiol som har verkstad och fixade så dom stod i godkänd nivå. det kostade inget för det tog två minuter.
Ha en trevlig Midsommar alla
OK, kanonbra. Bländande xenonljus finns det nog av i trafiken, som du kan se i en del andra trådar osv.
Det finns två justeringar på varje lampa, för höjd resp sidojustering av ljusbilden. De påverkar varandra lite så man får justera växelvis, dvs sidojusteringen ändrar lite på höjden också. Även felaktig sidojustering kan ge bländande ljusbild (högerassymetriskt ljus) och därför är nogrann inställning med rätt utrustning viktigt, i synnerhet med xenonlampor.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.