AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.757

Dimljus=Tävling för vissa

Sida 2 av 2
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Gör precis som Carl L, kör med dimljus + angeleyes på dagen och enbart halvljus på kvällen. Kan inte förstå varför så många retar sig så mkt på dimljus... Att man förknippar det med 18-åringar tycker jag är konstigt..Den första jag såg använda kombinationen dimljus+positionsljus var farsan (50+) :)
Pizzabagarbelysning osv har jag fått höra men inte att det var 18-års styling ;)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tycker att dimmljus+angeleyes blir väldigt nice även om vissa inte håller med...
Själv brukar jag köra med dimmljus vid kortare sträckor för att spara in på mina xenon.
Kanske därför har dem orkat med i snart 7 år utan krångel? Vem vet...
O individer som inte tål dimmljus, plocka bort era dimmljus helt enkelt så kanske livet blir enklare när ni slipper se denna underbara uppfinning!
Dimmljus+angeleyes= Läckert på bmw

BMW M-POWER
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Håller med om att det är klart snyggt med angeleyesen (parkeringsljus) och dimljusen på.
Själv är jag 18 år, och har precis börjat med att kombinera det efter att jag monterade in ringarna (finns bild i galleriet).

Roligt att ni har fördommar mot 18 åringar, ser för det mesta pappor med dimljusen på. Här i Göteborg är det mest Volvo bilar med dimljusen på.

När jag övningskörde med min gamla 740iA och 328i så märkte jag hur folk i trafiken tittade in och sedan gasade förbi, speciellt volvo förare.
Enligt mina erfarenheter så tror jag verkligen inte det har något med dimljusen, utan mer att när man ser en fin, stylad eller helt enkelt en BMW så vill andra förare utmana en för det.

Men nu när man har körkortet och slipper "övningskörnings" - skylten, kör ingen förbi mig.
Det är mer jag som gillar att utmana andra förare och växlar ner till 3ans växel och gasen i botten.
Tolka det hur ni vill ;)

bländande dimljus eller inte... Det som verkligen STÖR mig är:
*Felinställda bländande lysen!
*Enögda bilar
*Folk som har helljus på mitt på ljusa dagen!
*Folk som tänder helljuset för att blända när man kör om!
*Folk som tror att de är poliser!
*Folk som slickar mittlinjen!
*Folk som konstant kör 10 km/h under gällande hastighetsgräns--> Köer
*Husvagnsbilister som på vajjerväg håller 67-70 på enfiliga vägen (smalt oohh..) och sedan gasar på till 95-100 på dubbelfiliga. (Vadå, det är ju brett o fint;-)
*Folk som absolut skall stanna när de kommer in i en rondell fast det inte är några bilar i den!
*Folk som inte respekterar högerregeln!
*Politiker som inte tror att svenska bilister klarar av europeiska hastigheter, typ 40/60/80/100/120
*Folk som tror att vi i Sverige är bäst och som alltid försöker uppfinna hjulet igen! ( Gäller i synnerhet politiker engagerade i trafikfrågor!!
*Poliser som inte utför nykterhetskontroller!

Men som sagt... Dimljus på ihop med parkeringsljus stör jag mig inte på vare sig föraren har keps eller är pensionär:-)
/Marcus

Glömde en sak,
*vägbulor, Både de av människan samt de av naturen skapade...

Conan999
Håller med om vägbulor. Absolut värdelöst för miljön exempelvis.

Conan999
Anders-72: Det handlar inte om att ha råd eller inte. Tycker bara det är onödigt att dagtid elda för kråkorna med xenon för flera tusen när en glödlampa för en 50-lapp gör jobbet lika bra, dagtid dvs. "Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, utan de små utgifterna." Kvällstid när man behöver ljuset för att se, inte bara synas, då är det ju självklart med xenon. Men huvudsaken är att jag tycker det ser bra ut, sen får ni "gubbar" tycka att jag är nördig om ni vill :) hehe. Glad midsommar på er alla!
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hapsuno säger:

"När jag övningskörde med min gamla 740iA och 328i så märkte jag hur folk i trafiken tittade in och sedan gasade förbi, speciellt volvo förare.
Enligt mina erfarenheter så tror jag verkligen inte det har något med dimljusen, utan mer att när man ser en fin, stylad eller helt enkelt en BMW så vill andra förare utmana en för det."

I det där exemplet beror det inte alls på att du kör BMW eller med dimljus på utan övningskörningskylten. Alla ska alltid om en bil med övningskörningskylt oavsett hur fort de kör.. Jag övningskörde mycket med Volvo, Saab och exakt samma sak där. Att det speciellt var volvoförare beror nog på att de är i klar majoritet..

Mvh Johan
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Man kanske skulle prova att köra en sväng med angeleyesen på raggarstråket i kväll. Men en touring?! Och tänk om barnen får se mig! Tja, ibland längtar man väl lite tillbaka till ungdomen. Jag tycker ingen är nördig, för en sån sak. Jag är tämligen fördomsfri ändå :)

Trevlig midsommar!

AE
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Grelle: Ok, det fattar jag, men finns det någon lag som säger att man SKA köra om övningskörare?
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nä inte vad jag vet, varför skulle det finnas det?

Men nu när du har körkort, hur ofta ligger du själv bakom övningsförare om du kan köra om? De kan ju hitta på minst sagt konstiga saker, så ofta kör jag långt bakom eller kör om..

Fattar inte alls de som ligger två meter bakom övningsförare, men det är ju ganska många som gör det också av nån anledning.

Mvh Johan
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Grelle: Jo, det stämmer. När jag övningskörde så körde bilister knappt en meter bakom mig. För att förbanna dem ännu mera, så körde jag 3-4km/h lägre än vad man får. Snacka om att jävlas. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.