|
|
|
|---|---|
|
Intressant läsning ang Alpina's "moderata" specifikationer : Länk | |
|
Är något av en drömbil för mig! Måste ju vara en av dom mest optimala bilar med tanke på den höga upplevda kvaliteten samt i dagsläget så sällsynt även hållbar kvalitet tilsammans med ett så vackert (BMW) utseende som man alldrig har behövt tillvänjning för att tycka om... En annan "Drömbil" är Cuda -70, 440 alt Hemi vore inte helt fel:-) Mvh Danne |
|
|
*ler* De är ju precis detta M5 ägare inte vill läsa.. B10 3,5 vet jag åkte jämt med flera M5 3,6 bilar.. och där anges effekten endast till 254. ;) |
|
|
Ja,Alpinor överlag är "friska fläktar" motormässigt bl.a. ,så det låter helt i sin ordning att dessa vagnar ger den effekt som det sägs+"lite till" s.a.s. :) Mvh Janne. |
|
| Man skall inte ta för givet att den av tillverkaren uppgivna effekten stämmer, det visar många mätningar. Men visst är det trevligare när tillverkare är för konservativa i sina effektuppgifter än då de överdriver. | |
|
B10Alpina: ok.... Alpina är duktigare på att vässa gamla m30 än vad bmw´s tekniker är på att ta fram en "ny" motor med 24v teknik, separata spjäll, variabelt plenum, nytt styrsystem etc. Skulle inte tro att b10 3.5 är ens i närheten av en m5 effektmässigt. En biturbo är en helt annan sak dock, där finns pulver. Men en b10 3.5? varför:S |
|
|
Sallepwr: Just nu har jag en s38 3,6 motor.. (lite fixad) Och helt ärligt är den inte piggare än B10 3,5 motorn. Visst tycker jag det är en härlig motor, men har en helt annan karaktär. B10 3,5 har mer jämn effekt, vilket i sin tur resulterar i ett jämt drag på växlarna. |
|
| Det jag kommer ihåg efter att kört en B10 3,5 första gången var att den imponerade starkt iaf, motorkaraktären är underbar | |
| gäller det bara E34 lr e det samma med E39 ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.