AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.349

Någon som har info om denna lågmilade Alpina B12 på blocket?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hittade precis denna på Blocket, what's the catch? :)

Länk

Har någon information om just det här exemplaret?

Tackar på förhand!
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
ser inget konstigt i den prissättningen, det är väl där dom ligger. Bilen är över 11 år gammal iof med låga mil men jag tror de flesta köpare utom vi med alpina fetisch väljer en 4 år nyare och 30 hästar starkare M5 e39 för samma peng
Visa användare
3.753
Sani
13 hästar, ej 30... :)
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Sen är inte en E39 M5 speciellt likvärdig i jämförelse att köra jämfört med en E38 B12 ;-) inte äpple och äpple precis.
Bra pris faktiskt. Rätt färg och striping, ser ut att ha konturstol samt generellt sett fin ut. Bara att handla :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Håller med Victor, inte speciellt ofta en sådan chans dyker upp! :)
I trafik första gången i utlandet: 1996-03-13
I trafik första gången i Sverige: 1999-11-03

Jag har reg och chassie nummer om det skulle vara intressant ?.
Jag vet inte om det är moraliskt korrekt att skriva det här, så skicka ett
PM vid intresse.

Mvh Pontus
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, Stephan Länk här på forumet blev av med sin B12 5,7 Lang för 2-3 år sen, den var inlåst på hans arbetsplats över en helg när den stals, så skaffa ett ORDENTLIGT larm typ: Länk

Att en Alpina är stöldbegärlig är ett understatement...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Men den ser fin ut, synd att inte baken blev fotad...
Visa användare
3.753
Sani
Har varit i mejl kontakt med ägaren o fått reg.nr mm, det verkar som att milen är ärliga. Har fått fler bilder av honom, det lustiga är att inga av dem är bakifrån faktiskt? :) Ska mejla honom igen! Det stora problemet nu är att finna en billig försäkring, jag ska isf ha bilen som (enda) bruksbil; så sk hobbyförsäkringar är uteslutna...
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
helt rätt 13 hästar, svände på siffrorna. Nej det jag menade är många anser att det är så...... Själv skulle jag handla Alpinan alla dagar i veckan!
Al
19
Alpina B10 4,6
Alpina B10 4,6
Sani: Gör en förfrågan på www.insplanet.com

Med risk för att vara tråkig:

Den tillbringade alltså sina första 3,5 år i Tyskland. Med tanke på det och årsmodellen verkar ju mätarställningen vara extremt låg, men det kanske inte är ovanligt för att vara en Alpina(?).

Jag skulle nog först följa råden om koll av mätarställning som finns i importguiden. En bra början är väl att ringa till Jarls Bilservice och därefter de verkstäder som har servat bilen (be ägaren skicka kopia av serviceboken).

Om sedan priset är bra beror ju på skicket. Ett M-test brukar alltid vara väl använda pengar, oavsett om det sedan blir affär eller inte.
Jag har själv en Alpina -99 med 2893 mil, visserligen svensksåld men visst finns det exemplar som inte har gått långt. Men kolla upp all historik så mycket som möjligt.

M. Pedersen
Visa användare
3.753
Sani
bumse60;

Enl nuvarande ägaren har bilen gått c 600 mil de senaste sju åren typ.
Han ärvde den efter efter första ägaren som hann ha den ett halvår.

Men egentligen var jag inte ute efter åsikter, utan kännedom - så: Vet någon något om just denna bilen? :)
Är denna B12:an såld eller?

Han svarar inte på mailen och tel.nr hittar jag inte.....

Gemini__
Finns en möjlighet att det är denna person som har den till salu, bara att slå en pling och höra efter:
Länk
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Bilen tillhör samma familj som sålde den lågmilade och svensksålda 635csi'n för ett tag sedan. Finns en tråd. Seriöst BMW-intresserade människor vad jag vet.

elpe300
325'an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.