AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.044

Hur många här funderar på att sälja sin M3 e46:a till våren 2008?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Tjena!

Bara av ren nyfikenhet så undrar jag hur många som går i dessa tankar. Och i så fall vad blir det för bil nästa gång?? Själv gör jag det och funderar då på att byta upp mig till antingen en 996 turbo eller en corvette z06:a eller någon familjeracer typ nya rs4:an avant/m5:an lätt begagnad....

By the way....trevlig midsommar...

MVH

Micke
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Kommer ev sälja min svensksålda m3:a till hösten.. 2580 mil..
Dock manuell.

Nästa bil blir ev nya Rs4:an. Men den som lever får se :)
Lars Jakobsson
Säljer nu om jag får vad jag vill ha, nästa blir en corvette...

Efter e46 M3:an så finns det några intessanta vägar att välja, men närmast för mig är 996 Turbo som åretruntbil! Det är drömmen!!
Andra inressanta bilar efter lite värdefall är: RS4 (nya), M5, M6.
Intressanta bilar om 3-4 år är Audi R8, nya M3 eller 997 4S.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
låter som vi alla är inne lite grann på samma bilspår då ;-)
Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
525iA Touring M-sport -05
Inte jag - är supernöjd med M3:an...
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Om någon går i skiljsmässotanker vs sin M3 så maila mig gärna.

M3/// Mullret
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Sitter i funderingarna på en CSL el 996GT3 nu i höst el vänta 1 år o klippa en 997 GT3RS

Henrik
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Vet inte vad ni hade för bilar innan m3an..
För egen del känns det som att ska man göra samma kliv som jag gjorde till den här är det eg inget annat än 997 som gäller, alternativet är att helt frångå m3 konceptet och köpa en helt orig bil golf eller s40 helt utan ngn flärd alls..
Känns lite liksom att köpa tex 335i, mkt pengar men eg inte så himla kul.. så jag är antingen kliva upp eller kliva ned!?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

80s Har samma problem!! =/ Blir ett ordentligt steg upp om man nu ska göra det. Jag kommer nog bara ta ett litet steg till nya RS4:an om försäljning sker.. Om det nu är ett steg upp, det kan man diskutera :)
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Pengarna är ju tyvärr inte olimiterade i sitt antal, men om de vore så skulle man givetvis direkt beställa
997gt3 rs - pojk/busbilen
rs4- den kompetenta alldagsvagnen som kan ge många andra svett i pannan
rangerover sport - måste ju ha ngt skönt att dra vattenskotern med..
Lars Jakobsson
Måste fråga, vad är det med porsche som gör er så intresserade?
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Lars >> Prova en så du får bort jänketankarna ;)

997 GT3 är lätt världens mes potenta race/gatbil för pengarna..

Henrik
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Lars Jakobsson,

Porsche Vs BMW

Har både en 993 och en 996 men tycker faktiskt att en M3 SMG har vissa fördelar kontra Zuffenhausens byggen.

Fördel BMW; M3 Stolarna är mycket bättre, även om man väljer sportstolar i Påsen. Vägrar i princip köra dagsturer mer än 30 mil med Porsche. Så en M3 SMG är vida överlägsen där. Sedan är det lättare ta sig in/ut i en M3 vilket är bra om man bara kör korta sträckor. Ratten i en M3 är dessutom bättre ergonomisk. Man kan ju dessutom åka 4 pers / eller lasta rätt mycket bagage i en M3.

Fördel Porsche; väghållning, image, hållbarhet, värdesäkring, vägkänsla,
klassisk design,

Obs! Alla synpunkter är personliga, påhopp beivras:-)

M3/// Mullret
Lars Jakobsson
Houke>>Har svårt att se hur dom kan vara värda pengarna, tycker varken dom är snygga innuti eller på utsidan, dessutom låter V8:an betydligt roligare. Sen när man läser tester, som tex. den mellan Z06:an och 911 turbo i Di så kan man inte annat än föredra corvetten.

Mullret>>Jämfört med en Corvette med liknande prestanda? Z06 och C06.
Ska man gå på dom tester som utförts så verkar inte porsche ha speciellt mkt att hämta. Speciellt inte då dom kostar dubbla...?

Lars Jakobsson
Houke>>En fråga till, har du provkört Corvetten?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
lars>> jag var o provkörde en på exklusive cars för ett par veckor sedan dvs z06:an med över 500hp...den var heeeeelt sinnessjuk o vilket ljud från motorn!!!
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Många som börjar få upp ögonen för Jänkare nuförtiden då z06an framförallt gör förbannat bra ifrån sig både rakt fram och när det svänger sen är den så förbannat läcker.
Personligen blir det en z06a för mig när bilbyte blir aktuellt.
Har precis nyligen själv stått o valt mellan en ny corvettezo6 och en lättare begagnad porsche 997s -06. blev tillslut porschen för mig... ett val jag inte ångrat! ska tillägga att jag hade m3 e:46 innan och hade nog varit lika nöjd om jag tagit corvetten...

Anledningen till att jag tillslut valde Porschen var bl.a. att jag satt mkt bättre i Porschen(är rätt lång) samt att kvalitetskänslan inuti Porschen är klart mkt högre(doch har min en del extrautrustn med en massa läder o speciella sömmar som antagligen spelar in)

Sen att den inte skulle va lika skön som m3:an på långkörning håller jag inte med om.. det enda som är lite störande är det relativt höga ljudet "feta däck mot dålig asfalt"
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Lars> Har provat allt ifrån vanlig "sur" C5 till z06 och skruvkomp C5 och inget går upp emot helheten i en GT3 el GT2 (beroende på vad man vill ha). Kan köpa argumentet att många köper en Porsche för att stila o leva AllanBallan, men vem bryr sig eg ;)

Tycker det e värre med en snik Corvette med bling bling hjul som försöker få uppmärksamhet ;)

Var senast idag ute med en GT3 Clubsport-01, och det skramllar o bankar men HELVETE vilken kör maskin det är..

Ett tips: Prova en GT3:a ordentligt ... det e sjukt kul bil

Henrik

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
även om Z06:an e en förbannat potent och kul bil så är det tyvärr inte riktigt mitt i prick..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.