|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Jag har råkat ut för kompressionsbortfall (5 bar på cyl 5,6) och sporadisk cylinder avstängning (cyl 6,7,8) . Jag har en BMW 540i e39 96 och det är inte vem som helst som kan lyfta topplocket på en sådan. Behövs tydligen en del specialverktyg på V8:an för att fixera kamm, spännare mm. BMW i Skövde har gjort felsökningen och tar ca: 30 000 kr för att åtgärda felet , dvs. troligen byta båda topplockspackningarna och kontrollera/fixa topparna. Är det någon här på forumet som känner till en händig och seriös BMW mekare i Skaraborgstrakten som kan göra ett sådan jobb? Oerhört tacksam för svar. | |
|
Jag skulle ta bilen på en bärgare eller släp till Bil&Elservice i Örebro. slå dom en signal och kolla är mitt tips. I dina hemtrakter känner jag tyvärr inte till någon kompetent mekaniker. Mvh Asken A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen. |
|
|
tjena dagge!!! jag skulle kunna ev, kunna hjälpa dig något mindre summa om du vill !!! men jag bor en bit i från!!!! jag bor mölnlycke å det det e ju en liten bit om man får säga så. (666) paradox |
|
|
Jag tackar för era tips asken och paradox. Jag avvaktar lite och ser om det kanske dyker upp något på närmare håll. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.