|
|
|
|---|---|
|
Förarstolen i min E36 lutar in mot mittkonsolen. Även med stöd av mittarmstödet får jag en sned sittställning med ryggont som följd. Eftersom det kostar en del att byta hela inredningen kanske jag vill byta bara förarstolen, men det där med färgkoder vet jag inget om. Dynorna i stolen verkar ha släppt - fjädrar i sportdynan fram spretar ut undertill. Vad har Ni för förslag? MVH Kjell Thoäng | |
| Köp en M3:a sköna och bra stolar! ;) | |
|
Jaha, men självklart! Jag hajar ironin ändå ;-) Blir billigare med en komplett inredning med skinn o el... |
|
|
Prata tex med Atlas bilklädsel på (Birger Jarlsgatan?)eller bilskräddarna i Solna(Bilsporthuset) dom borde kunna renovera stolen åt dig för en rimligare penning än att köpa en ny stol. Mvh Asken |
|
Deliq |
Det kan gå att bryta stolen rätt, under förutsättning att du inte har elstolar. Sätt dig i baksätet bokom förarstolen, ta tag i överkant på stolen, sätt knät i ryggstödet på sidan som lutar och tryck till ordentligt så kanske den rättar till sig. Jag har praktiserat detta sätt på en 5-serie från -89 med gott resultat. M V H // Deliq |
|
tjena! Om det "bara" är själva stolen som är sned, kan du köpa en begagnad och sätta dit. Om klädseln inte är densamma, kan du ta din gamla klädsel. Det är ju samma innanmäte och det runt omkring är lite plastdetaljer. Om stolsställningen är sned, ramen under, då blir det kinkigare. Då får du har bra kontakter som kan arbeta med stålrör, alternativt kan du köpa en gammal stol och byta. Om bara dynan är trasig (men det var den väl inte) så kan du köpa en ny hos BMW. Allt som är original är inte jätte dyrt ;) /foo |
|
|
Tarre! :-) Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar |
|
|
powerkjell: "Tarre" låter snuskigt. Inte för att jag vet vad det är, men det låter definitivt inte så gott att äta! /foo |
|
|
Jag har iofs bara bott i Hufvudstaden i två år. Tarre var ändå ett Stockholmsslang som jag lade till mig snabbt. Tarre har inget med anatomi eller maträtter att göra i det här sammanhanget. Tarre = Tack! Tack för kaffet Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar |
|
| Kom på att jag ställde på bimmern idag, så den där signaturen behövs inte längre... | |
|
Powerkjell! Har du inga bilder på din kärra? |
|
| Player>> Nej, jag har ingen egen digitalkamera. Jag ska ta bilder, kanske om Tobias kommer förbi nån dag. | |
|
Hade för mig att Tarre betyder Taxi?!? Tycker du skall ta en hel drös med bilder! Är väldigt nyfiken på hur bilen igentligen ser ut. Det är ett enda virrvarr av fjädrar, spoilers, chrom, fälgar och knoppar ;) /foo |
|
|
Hehe... nu ser du vilket rykte du har att leva upp till kjelle! Bara styla på med andra ord, för än så länge är väl bilen rätt "clean"? =) Åsså reder vi ut det här: Tack = Tarre (tydligen) och är inget man varken har på kroppen eller kan äta. Taxi = Bulle, vilket man inte heller har på kroppen, men som däremot går att äta. Bullen kan dock sammankopplas med div. kroppsdelar och aktiviteter därmed, men det är ingen disskussion som lämpar sig för detta forum... //Koffe |
|
|
Hehe! Visst kan vi plåta din Bimmer Kjelle! =) Bara du tvättar den först! =) Eller å andra sidan kan vi ju rekonda den vid ditt jobb någon dag! =) Kommer gärna förbi om jag får tag i de där jäkla M-Contour fälgarna! =) Om bara Jonny kan svara på mitt mail eller ringa så jag får se om de e något bra! Ha det! Mvh Tobias |
|
| Hmm :-} Men alla prylarna ligger ju fortfarande i förrådet... (bäst att lägga dem i lägenheten) Därför vill jag inte komma till Brostugan o skylta med min "cleana" kärra. Jag väntar tålmodigt på tid hos lackeraren. | |
|
Ett problem även på gamla e-30, men det finns ett knep. Sätt dig i baksätet, sträck fram handen på sidan av stolen och drag upp spaken som man ställer in ryggstödet med, justera in rygg- stödet i rätt läge, släpp spaken, det går på de gamla e-30 vet ej om det går på e-36 sportstolar. HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.