|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köpt mej en M5:a. Så nu börjar projektet att få den i ny skick,hade tänkt att börja med fälgarna. Det är orginal 18 tums fälgarna som sitter på och dom är något kantstötta så jag undrar om det är bara vanlig lack på dom som min lokala billackerare kan spruta. Någon som har färg koden?. fråga nr 2, vad är det för kelvin på orginal xenon lampan,jag gillar inte att den lilla lampan som sitter i helljus lycktan lyser med så gult sken skulle vilja få tag på en lampa som lyser med samma ljus färg som xenon lampan. någon som kan rekomendera någon lampa. Om man konverterar till den senare face liften är det då xenon på både hel och halv ljus eller vad får man då. MVH Jocke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M5-E39 gissar jag då på. Den kulören kan var lite knepig, men det finns en firma i Malmö som är riktigt duktiga på att få till skav och lack och snygga till dessa fälgar med ny lack. Exempel nyrenoverade. Länk Ytterligare en M5 från Laxå där ägaren skickat ned sina fälgar. Länk Trevlige o hjälpsamma "tsaros" här på forumet har koll på vilken firma det är. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
M5 fälgarna blir lätt lite skavda av gummi gubben om han inte är tillräckligt försiktig tyvär.Lacken är ju inte en vanlig lack utan först är det en svart bas sedan transparant silver utan på det är därför som dom är så bökiga att få lika orginalet. Finns några svarta märken på min med som jag ska föröka fixa till Min M5a Ny Ditec behandlad Länk |
|
|
Angående lampan så säljer Mekonomen Generalelectriks lampor och dom lyser väldigt vitt/ljusblått nästan som Zenon. Min M5a Ny Ditec behandlad Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.