|
|
|
|---|---|
| Undrar om för mycket användande av däcl glans torkar du däcken så att dom missfärgas? | |
|
Silikonet som är i de allra flesta däckglans medel är fett och drar åt sigt o binder skiten, som sedan torkar upp, det bryter även ner plast och gummi om än mkt lite. om du ex kollar på en inst bräda som kontenueligt behandlas med silikonprodukter, som man sen regör ordentligt kommer du se att silikonet gjort materialet flammigt. men på däcken är det ingen risk att du förstör något, men försök använda däckglans med mindre silikon i. MVH/ |
|
|
Jag har ju tidigare propagerat för CRC So Easy (numera Tyre Shine) och jag tror inte den innehåller så mycket silikon. Iaf ger det bra resultat på bilen, och jag har alltid avslutat tvättningen med en rejäl behandling "runt om" på alla hjul (3-4 bilar) som jag ställer in i förrådet efter bytena. När jag tar fram hjulen för höst eller vårbyte igen så är de alltid lika fina, absolut inte uttorkade, hårda eller missfärgade. FP |
|
gretzky |
Skippa allt som har med "däckglans" att göra! Ja det förstör däcken, kör man inte så mycket så kommer däcken att spricka sönder inna dem slitits ner. Bättre att använda en bra avfettning för att få däcken rena och om du promt vill ha en glansig yta så använd nån form av däckpasta som används vid montering av däck. dieseldoris |
|
Vi har nog lite olika erfarenheter bara.. Men däckpasta för en glansig yta var en nyhet, det blir snarare tvärt om. Pastan är ju avsedd att vara glatt vid montering och torkar sedan snabbt som tur är, fälgar som slirar inne i däcket är ingen hit... Utdrag från leverantör: Däckpasta för bilar och motorcyklar. Däckpastan används till montering och demontering av gummidäck i kontakt med stål-, lättmetall-, och konstmaterialfälgar. Däckpastan har en utmärkt glidförmåga samt torkar snabbt. Garanterar på så sätt en snabb och stark bindning mellan byggkomponenterna. Även lämplig för bredare däck. FP |
|
| Använder alltid däckglans efter varje tvätt och har aldrig haft några problem med spruckna däck. När det gäller däckpasta så är jag benägen att hålla med "folke". | |
|
Jag har alltid användt däckglans och har heller inte sett någon tendens till att däcken skulle torka ut av däckglans medel. Tvärt om tillsätter du fetter som underhåller däcket. Efter regelbunden användning av däckglans får man upp ett beständig tålig yta som inte smuts biter på. Är enklare att underhålla vid framtida tvätt och inte minst för bilens utseende. Däckglansa på bara! |
|
|
Använder alltid däcksglans och mina däck har varken torkat eller spruckit. Man kan ju använda tex Hagmans Bumpershine som innehåller svart pigment och inte försvinner av tvätt, det håller hela sommaren :) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.