AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.032

Konstigt beteende på automat-låda 525tds-94

Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Hallå! Funderar på köpa en -94:a 525tds, gått 35´mil och det känns som automaten "frikopplar" en sekund mellan växlingarna. Har ej kört nån Bmw automat förut så jag vet inte hur den uppför sig riktigt. Sen kommer det konstiga: När man passerar 90km/t så ska den lägga in lockup(eller?)och det gör den-men släpper den växeln efter 3sec och i&ur&i&ur....Vad betyder detta?
Om man trycker i sportläget slutar den göra så...Sen va det som den missade växeln när man gjorde kickdown från cirka 80-100km/t, så då när man släppt så tog den igen.
Hjälp!!! Ägaren sa att han hade fått nån fel kod på att temp-givare i lådan va glapp och han skulle byta kablaget.
Kan ni ge nåt tips&råd vad detta beror på och om det är så allvarligt att jag ska skita i affärern!?!? Jag skulle få köpa bilen till relativt rätt kurs om man slipper byta lådan...
Tack på förhand/
Markus
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Hmmm, ingen som har nåt tips/erfarenhet!?!?...Jag har sökt inlägg och har hittat vissa liknande problem.Får prova att byta olja&filter då
Nån som har en fräsch aut-låda till en tds till rätt kurs?
MVH/
Markus
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Hoppar överväxeln i/ur när du ligger i 120-130 också? Blir det bättre när bilen (lådan) är varm?

Vad tycker du är ett bra pris på en låda?
Jag har en från en 525 tds-92 som växlade utmärkt dom kilometrarna jag provade bilen, innan den plockades ner.
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Det ända sättet att få lådan att sluta med i&ur läggandet av lockup är att peta den i sportläge...Växellådan växlar bättre/finare när den är kall än varm!
Hur många mil är det på lådan du har?, vad hade du tänkt ungefär?...vet inte 100% hur jag ska göra än...
MVH/
Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.