|
|
|
|---|---|
|
Hej! Lådan har rasat i min kära bil (tror jag) och sorgen är stor :-( Prblemet är fölljande : Den driver inte frammåt på varken D,1,2 eller 3. Bilen brukar ju typ "rycka" till när man lägger i växel men inget händer alls... MEN bakåt så går den hur bra som helst... vad kan problemet vara?? Nästa fråga : ddet står på lådan att det ska vara en 4 hp 22 och jag funderar om jag ska skaffa en ny. Frågan är då : är alla 4 hp 22 lika eller finn det olika modeller av dem? obs. ursäkta min okunnighet, jag är inte så bra på bilar... men jag ska försöka bli :-) //johnny | |
|
Kollat oljan först? Om den driver bakåt utan problem verkar det konstigt att den skulle rasat helt. Kan vara växelväljaren som tappat lägena också, bara. Angående lådan så är det den äldre (80-tals) automatlådan, dvs 4-växlad. Fanns i flera versioner (AF, AH, AO, AP) av vilka AH och AP kunde komma tillsammans med katalysator. |
|
|
Jag har kollat och olja finns det... Om man ska kolla växelväljare måste man väll antagligen plocka isär lådan och det är mer än jag klarar... Kanske lika bra att skaffa en ny? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.