|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett allmän fråga till 1-serie ägare. Jag har en röd (kamrosiröd) 120D som togs ut i november och som har gått ca 1200+ mil. Är kanon nöjd med mitt val med en reservation!!! Bilen har blivit utsatt för fruktansvärt många stenskott, jag försökte räkna men blev så bedrövad efter 40 st, varav 4 st på taket och ett flertal långt upp på huven, att jag slutade räkna!!!(bara 1 på rutan) Drog i min bedrövelse till BMW för att fråga om det ska vara så. Väl där fick jag förklarat för mig utav deras "lackexpert" att det kunde bli så här... Har kört flera andra bilar, detta är dock min första BMW, och har aldrig varit med om något liknande. Jag frågade en kompis som hämtade ut sin nya Golf R32 2 veckor efter mig och som gått över 2000 mil hur många han hade. 3 varav två på rutan... Är det någon annan som har varit med om något liknande??? | |
|
Min bil har rullat 3200 mil och huven börja bli ordentligt "blästrad" varav ett 10-tal rejäla stenskott där grundfärgen syns igenom. Framrutan bytte jag i april, den gamla var helt slut, blästrad och mkt dålig sikt i motljus, plus 2 grova stenskott varav det ena fick rutan att spricka tvärs över. Den nya rutan har nu varit med i ca 6-700 mil och man börjar redan tydligt se blästringen i motljus. Tyvärr har de nog inte med bilen att göra, utan vårt körsätt. Mkt motorvägskörning samt alltför korta avstånd gör att de blir så här. BMW CS #5139 |
|
| Jag kör en 120d M Edition som togs ut vid årsskiftet och har kört 3200 mil men har faktiskt bara något enstaka stenskott på huven, och ett i rutan. Rutan min är i princip som ny. Har kört på mycket dåliga vägar och det enklaste sättet att undvika är nog att hålla avstånd till trafik framför, vilket iof borde göra min bil något mer blästrad än vad den är. Framför allt lastbilar drar upp så mycket skit och det blästrar verkligen, men som sagt huven är bra och det enda som är väldigt mycket blästrat är min framspoiler. | |
| Min stackare är prickig... Har gått 1500 mil. Har för mig att det var likadant på min gamla A3 dock... | |
| Det sjuka är att 85% av de 1200 milen har gått på essingeleden i köer... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.