|
|
|
|---|---|
|
Är väldigt beläst angående de flesta bilfabrikat och dess modeller ( Anser jag själv ),..Detta har då smittats av på min 8 åriga son som igår började prata om en Bmw Z9. Envist hävdade jag att en sådan bil inte fanns men han var tvärsäker och hämtade en "Alla bilar" bok ifrån -01 och visst fanns det en Z9!!!! Uppgifterna om bilen var inte kompletta men det framgår att det är en stor bil,..4 sitsig och Cabriolet. ( 476cm lång och 197cm bred ) Snacka om att man tappade hakan..... Har aldrig efteråt hört talas om denna bil...någon som har?? | |
|
Om jag inte minns fel så var Z9 den konceptbil som förebådade 6-serien. Dock så är en Z9 produktionsbil på gång, men det blir en stor 2-sitsig roadster. Bilen blir BMW:s motsvarighet till bl a Mercedes SL och får gott om pulver under huven... Sök på forumet så hittar du spionbilder och diskussioner om Z9:an. Mvh. |
|
| det är en konceptbil... det var den som la grunden för dagens 6-serie | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack ...jag misstänkte detta men då jag snabbt skuggade över texten stod det något om Bond varpå jag trodde att bilen hade figuerat i en Bondfilm. Nu ser jag att det står: Passagerarkapaciteten i senaste Bond-bilen räckte uppenbarligen inte. Därför presenterade Bmw på Parissalongen Hösten 2000 en fullt fyrsitsig öppen vagn..Z9 Cabrio är en studie. Det finns en bild på bilen men motoruppgifterna stämmer inte. V8 på 286hk 440Nm 0ch 2793 cc..... Allt såg "äkta" ut annars.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.