AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.145

En fråga om det tyska "briefet"...

I "briefet" (kopia från VV) till min bil kan man se att det står 2 "brukare", dvs på sidan längst till höger i den första bilden Länk. Vad jag kan uttyda är att bilen först ägts av "Firma Conrad Vog...." en tid o sedan "Dr Conrad Vog... Ing. Buro". Finns även en stämpel om "stillegung" i slutet av april -01, en knapp månad senare kom bilen till sverige...Min fråga är enkel, har bilen i fråga haft 2 ägare (juridiska)? Borde väl rimligtvis vara en brukare i tyskland endast då sannolikheten för 2 brukare vid namn "Conrad Vog...." inte borde vara alltför hög,eller? Inte för att det har nån betydelse men det vore kul o veta....

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Firman har kanske bytt namn/ombildats/konkat?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Tillägg: Första ägaren var "Conrad Vogel Ingenieurburo Dressel" med startdatum 09.12.93 (första dagen bilen togs i bruk).

25.10.94 får bilen en "ny ägare": "DR Conrad Vogel Ing. Buro Dressel&Vogel", detta tolkar jag som att "Conrad" vid denna tidpunkt blev delägare i bolaget o det är därför detta "ägarbyte" tillkommer...Borde väl vara så rimligtvis, eller?

Så vitt jag förstår har bilen ägts av Conrad Vogel/ Ingenburo Dressel&Vogel i tyskland med Conrad som brukare....

Dawwe:

Ägaren kanske flyttade bilen från Privat till Företaget? Eller så vill han få in i Briefet att han numera är Dr, vilket är fint i Tyskland. Det är högre status där än i Sverige, vet en som är Dr Dr.

Ps. Har varit i kontakt med Berrra om en nät slad men inget händer kan du höra av dig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.