AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
471

Mätarställningen?

mu
5
murek
520i -98
Hej! Jag har en fråga hur får man reda på att mätaren är skruvad på en 523 -98? Tack på förhand
I LKM modulen och div andra ställen (enl BMW solna).
Dom kollade min och fick fram exakta siffror.
Problemet om nån har skruvat e att dom kopplar på spänning när dom gör det och det orsakar el problem med tiden.
Absolut värt å kolla.
Skumt svar. Andra ställen för lagring av vägsträckan än processorn i LKM (förutom själva KM-mätaren) finns inte. Hur menas med "kopplar på spänning, orsakar elproblem" osv?

FP
Tror att de (BMW verkstaden) kan få fram ett felmeddelande, typ 0000000 km om mätaren varit trixad med... Bara hört det på håll, någon annan som är mer kunnig kanske kan bekräfta..

T
Vet inte exakt..BMW fixade en utskrift med rätt siffror och påpekade att dom hade fler knep om modulen skulle vara bytt.
Hur som helst...lämna in den och låt dom kolla (kostar inte mycket). Dom kollade min och fixade några andra funktioner som tydligen gick att programera i samband med byte av LKM modulen.
Kom på en grej...Kanske bara funkar om man har CarKeyMemory...
mu
5
murek
520i -98
Okej tack för era svar jag har bara en liten fråga till hur mycket kostar det att kolla mätaren och måste man beställa tid eller kan man få de gjort direkt? Tak MVH Darre
Låter som om BMW ville ge det lite "hokuspokus" stämpel det där med LKM.... "bara vi på BMW kan och begriper"syndromet..
mu
5
murek
520i -98
Okej tack för era svar jag har bara en liten fråga till hur mycket kostar det att kolla mätaren och måste man beställa tid eller kan man få de gjort direkt? Tak MVH Darre
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Var idag på BMW Örebro Carlssonbil. Enl prislistan innanför disken
700 spänn för att läsa av mät.ställning och historik i LMK-

MVH
Hasso
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
LKM Ska de va eller hur.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.